اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 ارديبهشت 1398 / کد مطلب: 13239 / نظرات: 1

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار:


53 درصد مرگ و میر سبزواری ها بر اثر بیماریهای قلبی است


53 درصد مرگ و میر سبزواری ها بر اثر بیماریهای قلبی است  رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: 53 درصد از مرگ و میرهای جمعیت شهری شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی ناشی از بیماری های قلبی و عروقی است.

دکتر علیرضا مسلم در نشست خبری بسیج ملی کنترل فشار خون افزود: میانگین مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی و عروقی در کشور حدود 50 درصد است که این شاخص در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار 53 درصد می باشد.
وی اظهار داشت: از مهمترین علل بیماریهای قلبی و عروقی، بیش فشاری خون است و سکته های قلبی و مغزی، عارضه های کلیوی و قلبی از عوارض این بیماری است.
وی گفت: طرح بسیج همگانی کنترل فشار خون در مناطق زیر پوشش این دانشگاه همزمان با دیگر نقاط کشور از 27 اردیبهشت روز جهانی فشار خون آغاز و تا 15 تیر ماه ادامه دارد.
دکتر مسلم افزود: 240 هزار فرد بالای 30 سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه وجود دارند که با برنامه ریزی های لازم بیش از 50 درصد این جمعیت از نظر ابتلا به بیش فشاری خون غربالگری می شوند.
وی اظهار داشت: در طرح غربالگری فشار خون افرادی که حداکثر و حداقل فشار خون آنها به ترتیب از 140 و 90 میلیمتر جیوه بالاتر باشد کنترل و مراقبت می شوند.
وی گفت: همزمان با اجرای طرح کشوری بسیج همگانی کنترل فشار خون، 195 خانه بهداشت، 28 پایگاه سلامت، 38 مرکز خدمات جامع سلامت، 16 ایستگاه سیار و 13 تیم سیار فشار خون افراد بالای 30 سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه را غربالگری می کنند.
37 مرکز بهداشتی و درمانی، 194 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت ساکن شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.