اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 تير 1398 / کد مطلب: 13308 / نظرات: 0


۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در سبزوار پرداخت شد


۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در سبزوار پرداخت شد  طی یک سال گذشته با پرداخت ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار، ۶ هزار و ۶۰ فرصت شغلی در مناطق روستایی سبزوار ایجاد شده است.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، تولیدات گیاهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، دام و طیور با هدف رونق دامداری و کشاورزی پرداخت شده است.

احمد برادران در نشست با دهیاران این شهرستان افزود: با وجود اینکه خدمات زیرساختی آب، گاز، بهداشت و جاده در مناطق روستایی انجام شده است اما توسعه پایدار رخ نداده لذا رویکرد دولت دوازدهم در حوزه روستاها توانمندسازی و ایجاد کسب وکارهای پایدار است.
وی اظهار داشت: دهیاران به عنوان کارگزاران نظام در مناطق روستایی هستند که باید توجه خود را به توسعه این مناطق با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و نقش مردم به کار گیرند.
وی گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی بیش از ۷۰ درصد جمعیت در روستاها ساکن بودند در شرایطی که امروز جمعیت روستاها کاهش چشمگیری یافته و در شهرستان سبزوار بر مبنای سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۸۲ درصد جمعیت در شهر و ۱۸ درصد در روستاها زندگی می‌کنند.
برادران افزود: حاشیه نشینی و ازدحام جمعیت در حاشیه شهرها ناشی از مهاجرت روستاییان به شهرهاست که باید با توانمندسازی و ایجاد بسترهای اشتغال در روستاها بستر مهاجرت معکوس به روستاها فراهم شود.
وی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در مناطق روستایی اظهار داشت: شاخص گاز رسانی به روستاهای بیش از ۲۰ خانوار شهرستان سبزوار به حدود ۱۰۰ درصد رسیده و ۹۳ درصد جمعیت روستایی این شهرستان از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند.
وی با اشاره به طرح توسعه مثلث اقتصادی نیز گفت: رویکرد ما ایجاد هر روستا یک ستاد توسعه با مشارکت دهیار، شورای اسلامی، روحانی مستقر، بانوان و استفاده از ظرفیت مردمی است.
فرماندار سبزوار افزود: روستاها ظرفیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، صنایع دستی و گردشگری دارند که باید محور توسعه هر روستا مبنی بر ظرفیت‌های آن مشخص شود.

شهرستان سبزوار ۳۰۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۷۸ هزار نفر از این تعداد در ۱۹۰ روستا زندگی می‌کنند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.