اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 20 تير 1398 / کد مطلب: 13315 / نظرات: 0


۱۱ پرنده شکاری تیمار شده در طبیعت سبزوار رهاسازی شدند


۱۱ پرنده شکاری تیمار شده در طبیعت سبزوار رهاسازی شدند  ۱۱ پرنده شکاری پس از طی مراحل درمان توسط محیط بانان و دوستداران محیط زیست در زیستگاههای حیات وحش شهرستان سبزوار رهاسازی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار  گفت: این پرندگان شامل چهار بهله سارگپه، یک بهله عقاب صحرایی، یک بهله جغد شاخدار و پنج بهله دلیجه بود که در مناطق حفاظت شده شهرستان سبزوار رها سازی شدند.
حمید رضا صادقی افزود: این پرندگان براثر شکار و صید آسیب دیده بودند که با تلاش دامپزشک حیات وحش مورد مداوا و تیمار قرار گرفته و پس از بهبود به اداره محیط زیست تحویل و نسبت به رهاسازی این گونه‌های جانوری اقدام شد.
وی اظهار داشت: با موافقت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برای فعالان و دوستداران محیط زیست پس از طی مراحل گزینش و بررسی‌های لازم کارت همیاری صادر می‌شود.
گونه‌های جانوری همچون قوچ و میش، کل و بز، آهو و روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی چون بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه‌های شاخص منطقه پروند و شیراحمد سبزوار هستند.
شهرستان سبزوار دارای ۲ منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت ۳۹ هزار هکتار و ۲ منطقه شکارممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار است.
ایرنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.