اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 آذر 1390 / کد مطلب: 1337 / نظرات: 0

وزیر بهداشت و درمان در سبزوار اعلام کرد:


در صورت اجرای برنامه پزشك خانواده فارغ التحصیلان پزشكی بیكار نمی مانند


در صورت اجرای برنامه پزشك خانواده فارغ التحصیلان پزشكی بیكار نمی مانند  وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی گفت: در صورت اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع هیچ یك از فارغ التحصیلان گروه های پزشكی كه امروز در حال تحصیل هستند در آینده بیكار نمی مانند. 
  
دكتر' مرضیه وحید دستجردی' در نشست با اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی سبزوار افزود: امسال باید با كمك نمایندگان مجلس شورای اسلامی 12 میلیون نفر از جمعیت شهری كشور تحت پوشش پزشك خانواده و نظام ارجاع قرار گیرند.

وی همچنین با بیان اینكه ما اجازه ایجاد دفتر كار را به ماماها داده ایم از مجلس خواست كمك كند تا سازمان های بیمه گر با ماماها عقد قراردادداشته باشتد.

وی با بیان اینكه هدف ما ترویج زایمان طبیعی است و مروج این نوع زایمان ماماها هستند ،افزود: در صورت افزایش زایمان طبیعی ، شاخص این نوع زایمان در كشور افزایش و هزینه های سزارین كاهش یافته و این هم به نفع سازمان های بیمه گر و هم مردم است.

وی از تمهیداتی برای ادامه كار احداث مراكز درمان بستر در پیش از سفر چهارم ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی ،به شكل بیمارستان های 24 تختخوابی و یا درمان بسترهای 10 و 15 تختخوابی خبر داد و گفت: از این مراكز حمایت جدی خواهیم كرد.

مقام عالی وزارت بهداشت اظهار داشت: این وزارت و شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشكی بنا بر سخت گیری بی مورد و برخورد انقباضی نسبت به توسعه رشته های كارشناسی ارشد ، phd و حتی تخصصی و دكترای عمومی و حرفه ای و ... ندارد.

وی افزود: در صورت فراهم بودن بستر و زمینه لازم ، دانشجویان مستعد، نیروهای تربیت كننده با كمیت كافی و كیفیت مناسب این امكان را براساس برنامه ریزی وزارت بهداشت داریم كه ارتقای آموزش ، تحقیقات ، پژوهش و فناوری را در دانشگاه های علوم پزشكی داشته باشیم.

وی در عین حال با تاكید براینكه باید مراقب كیفیت های خود در آموزش باشیم، افزود: كیفیت دانشجویان علوم پزشكی برای ما بسیار مهم است چرا كه جان انسان ها در دست اینها قرار می گیرد و ما نمی خواهیم دانشجوی فله ای تربیت كنیم .

وی اضافه كرد: سرمایه ما نفت و گاز نیست بلكه نسل جوان است و نباید خدای ناكرده توسعه كمی رشته ها موجب عدم ارائه آموزش مناسب به آنها شود.

دكتر 'دستجردی' همچنین با بیان اینكه وزارت بهداشت 20 هزار خانه بهداشت در كشور در عمق روستاها دارد، افزود: پنج تا شش هزار مراكز بهداشتی درمانی و پایگاه های بهداشتی ، نزدیك به دو هزار اورژانس 115 و بیش از 800 بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی غیر از درمان بستر و مواردی از این قبیل هم در سراسر كشور فعالیت دارند .

وی به وجود 50 دانشگاه علوم پزشكی در كشور هم اشاره كرد و افزود: حدود دو سال قبل 120 هزار دانشجو در كشور داشتیم كه ظرف دو سال قبل با افزایش تحصیلات تكمیلی ، ورودی های كارشناسی ارشد و phd دو برابر شد.

وی در همین راستا به افزایش پذیرفته شدگان شركت كننده در كارشناسی ارشد از سه درصد به شش درصد در ابتدای ورود خود به وزارت بهداشت و اضافه شدن حدود 80 تا 90 درصد به ورودی های ارشد در سال پس از آن هم اشاره كرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی همچنین با بیان اینكه طرح نیروی انسانی و خدمت خارج از مركز فقط مربوط به دانشجویان علوم پزشكی است نه دانشجویان سایر رشته ها گفت: ما این تكلیف را بر دانشجویان خود تحمیل می كنیم چراكه شما دانشجویان به مردم ارائه خدمت می كنید و این تكلیف و خدمت بسیار بزرگ است.

دكتر دستجردی راه توسعه را برای دانشگاه علوم پزشكی سبزوار باز عنوان كرد و گفت: این دانشگاه به این منظور باید شاخص ها و استانداردهای مد نظر ما ، نیروی انسانی تربیت كننده و فضاهای آموزشی مورد نیاز و تجهیزات لازم را در حد مقدور و اولیه فراهم كند.

وی با بیان اینكه رضایت دادن بیمار برای خروج از اورژانس یكی از شاخص های در نظر گرفتن نمره منفی برای اورژانس هاست افزود: به همین ترتیب تعداد بالای تقاضای نقل و انتقال دانشجویان از یك دانشگاه علوم پزشكی هم امتیاز منفی برای یك دانشگاه است كه باید برای رفع آن كیفیت ها افزایش یابد.

وی تربیت یك هزار دانشجو توسط حدود 75عضو هیات علمی در دانشگاه علوم پزشكی سبزوار را هم قابل تقدیر دانست.

وی همچنین با بیان اینكه سبزوار با بهره برداری از بیمارستان 220 تختخوابی در حال احداث آن و 600 تخت فعال موجود ، حدود 70 تخت برای رسیدن به آنچه در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده كم دارد، افزود:این تعداد را در آبنده می توان تامین كرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی در این نشست موافقت خود و معاونت درمانی این وزارت را با ارتقای كاردانی فوریت های دانشگاه علوم پزشكی سبزوار به كارشناسی اعلام كرد و گفت: این مورد برای تصویب در شورای گسترش مطرح خواهد شد.

وی در خاتمه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب حق جذب كاركنان دانشگاه های علوم پزشكی كمك خواست.

در این نشست از نقشه جامع سلامت ، نقشه فرهنگی دانشگاه علوم پزشكی و همچنین سایت' وب دا' دفتر دانشگاه علوم پزشكی سبزوار به عنوان بیست و یكمین سایت كشور رونمایی و اتوبوس اورژانس 115 و مراكز تحقیقات سلامت سالمندان و عوامل موثر بر سلامت اجتماعی دانشگاه علوم پزشكی   سبزوار نیز افتتاح شدند.

از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشكی هم با اهدای قطعه فرشی از حرم رضوي تقدیر به عمل آمد.

رییس دانشگاه علوم پزشكی سبزوار ، نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و سه تن از نمایندگان اساتید و دانشجویان این دانشگاه از سخنرانان این نشست بودند كه بخشی از توانمندی ها ، نیازها و مشكلات موجود در حوزه دانشگاه علوم پزشكی سبزوار را بیان كردند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.