اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 مرداد 1398 / کد مطلب: 13373 / نظرات: 0


۵ کلینیک آموزشی تغذیه با شیر مادر در سبزوار فعال است


۵ کلینیک آموزشی تغذیه با شیر مادر در سبزوار فعال است   پنج کلینیک آموزشی و مشاوره‌ای تغذیه با شیر مادر به مادران باردار در شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خدمات ارائه می دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: این کلنیک ها به مادران باردار برای آشنایی و آمادگی در امر شیردهی به صورت رایگان آموزش و مشاوره می دهند.
دکتر فاطمه نوده افزود: استفاده از شیر مادر نقش مهمی در رشد نوزاد دارد و بهترین زمان برای آموزش و شروع شیردهی در ۲۴ ساعت نخست بعد از تولد است که  باید حمایت و آموزش مادر مورد توجه خاص قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: تمام مادران باردار و  شیرده که در امر شیردهی دچار مشکل شده‌اند می‌توانند با مراجعه به این کلینیک ها از اطلاعات لازم و مفید و خدمات مشاوره ای رایگان بهره مند شوند.
او ادامه داد: برگزاری کمیته ترویج تغذیه با شیر مادر، ارزشیابی مستمر بیمارستانهای دوستدار کودک و ارائه خدمات آموزشی به مادران باردار برخی از فعالیت های کلینیک های آموزشی و مشاوره‌ای تغذیه با شیر مادر این دانشگاه است.
۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و شش بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت ساکن در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

دهم تا شانزدهم مرداد به عنوان هفته جهانی شیر مادر اعلام شده است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.