اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 آبان 1398 / کد مطلب: 13467 / نظرات: 0


۵۱ کودک و نوجوان در داورزن مسموم شدند


۵۱ کودک و نوجوان در داورزن مسموم شدند مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سبزوار گفت: ۵۱ کودک و نوجوان از اهالی روستای "صدخرو" شهرستان داورزن در غرب خراسان رضوی در پی صرف غذا در یک مراسم دچار مسمومیت شدند.

عباس کافی افزود: این عده پس از صرف غذا با علائم ناشی از مسمومیت به مراکز بهداشتی درمانی روستای صدخرو مراجعه کرده‌اند.
وی ادامه داد: بلافاصله پس از مراجعه بیماران به این مراکز اقدامات درمانی اولیه از سوی پزشکان و کادر درمانی در محل آغاز و همچنین طی هماهنگی با ستاد عملیات دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گروههای بهداشتی و درمانی جهت بررسی تخصصی موضوع به داورزن اعزام شده‌اند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی سبزوار گفت: تاکنون ۳۳ نفر از افراد دچار مسمومیت در مراکز بهداشتی و درمانی صدخرو و پس از معاینات لازم به صورت سرپایی مداوا و ترخیص و ۱۸ بیمار دیگر جهت بررسی و انجام آزمایشات تخصصی به مرکز آموزشی درمانی واسعی و بیمارستان حشمتیه سبزوار منتقل شدند.
وی به انجام آزمایشات و بررسی دقیق این بیماران توسط پزشکان متخصص اشاره و بیان کرد: از مجموع ۱۸ بیمار اعزامی به بیمارستانهای سبزوار ۱۱ بیمار با درمان سرپایی و در صحت و سلامت کامل ترخیص و هفت نوجوان دیگر جهت تکمیل روند درمان در بیمارستان بستری شدند.
دکتر کافی افزود: حال عمومی این بیماران "خوب" گزارش شده است. پنج بیمار در حال ترخیص از بیمارستان شده و دو بیمار دیگر جهت دریافت خدمات تخصصی در بیمارستان حشمتیه زیر نظر هستند.
"صدخرو" در مجاورت جاده تهران - مشهد و  ۱۸ کیلومتری داورزن واقع است.

مرکز شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن در فاصله ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. این شهرستان مرکب از دو بخش مرکزی و باشتین، ۴۰ روستا و  ۱۸ هزار نفر جمعیت روستانشین دارد.
ایرنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.