اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 10 آذر 1398 / کد مطلب: 13538 / نظرات: 0


ساخت کارخانه خودرو‌سازی در سبزوار به دلیل تحریم‌ها معطل مانده است


ساخت کارخانه خودرو‌سازی در سبزوار به دلیل تحریم‌ها معطل مانده است عضو ‌کمیسیون صنایع و ‌معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز ساخت کارخانه خودروسازی با ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو در ۲ سال گذشته صادر شده، اما آغاز عملیات اجرایی آن به دلیل تحریم‌های ظالمانه معطل مانده است.

مخاطبان در «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «وعده احداث کارخانه خودروسازی در سبزوار به کجا رسیده است؟» را ثبت و درخواست پیگیری آن را داشته‌اند.

عضو ‌کمیسیون صنایع و ‌معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به ظرفیت‌های خراسان رضوی در حوزه تولیدات قطعات خودرو، اظهار کرد: در چند سال گذشته با همکاری مسؤولان استانی و شهری به دنبال اخذ مجوز ساخت کارخانه خودروسازی در سبزوار بوده‌ایم، موانع زیادی در سر راه وجود داشت و‌ سرمایه‌گذاران متعدد دعوت شدند.

علی سبحانی‌فر با بیان اینکه پس از جلسات متعدد سرمایه‌گذار پذیرفت که نسبت به ساخت کارخانه خودروسازی در سبزوار اقدام‌ کند، افزود: در دو سال گذشته مجوز ساخت این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو از سوی وزارت صمت اخذ صادر شد و متاسفانه پس از گذشت چند ماه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران اسلامی مجددا بازگشت.

وی با بیان اینکه قرار بود این کارخانه با مشارکت اروپایی‌ها از جمله سرمایه‌گذارانی از اسپانیا یا ایتالیا با گروه داخلی خودروساز احداث شود، اضافه کرد: محدودیت افزایش تحریم‌های ظالمانه سبب شد سرمایه‌گذار به دنبال تولید محصولی با مشارکت چینی‌ها برود و با یکی از شرکت‌های دارای برند وارد گفت‌وگو‌ شد، اما متاسفانه تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی شدیدتر از گذشته شد و سرمایه‌گذار خارجی نپذیرفت که برای ساخت این‌کارخانه سرمایه‌گذاری کند.

عضو ‌کمیسیون صنایع و ‌معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساخت کارخانه خودروسازی در سبزوار به دلیل تحریم‌های ظالمانه معطل مانده و در آینده پس از کاهش محدودیت‌ها یا برداشته کامل آن مجددا نسبت به مشارکت سرمایه‌گذار خارجی اقدام می‌شود.
فارس




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.