اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 آذر 1398 / کد مطلب: 13545 / نظرات: 0


توده چهار کیلوگرمی از شکم یک بیمار در سبزوار خارج شد


توده چهار کیلوگرمی از شکم یک بیمار در سبزوار خارج شد  یک توده با وزن چهار کیلوگرم طی یک عمل جراحی در مرکز آموزشی - درمانی واسعی سبزوار با موفقیت از شکم یک بانوی ۴۵ ساله این شهرستان خارج شد.

یک جراح و فلوشیب انکولوژی زنان بیان این مطلب گفت: این بیمار با درد و بزرگی شکم به بیمارستان مراجعه کرده بود و پس از معاینات اولیه و انجام سونوگرافی، توده ای به ابعاد ۳۵ سانتی متر در رحم این بیمار مشاهده شد.

دکتر ژیلا آگاه افزود: با انجام بررسی‌های لازم و آزمایشهای تخصصی، بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت و توده ای با وزن چهار کیلوگرم با موفقیت از رحم این بیمار خارج و بیمار با حال عمومی مطلوب و رضایت بخش ترخیص شد.

وی با بیان اینکه توده‌های خوش خیم رحم از شایع‌ترین توده های رحمی هستند که در ۵۰ درصد بانوان ایجاد می شوند ادامه داد: در بسیاری از مواقع این توده ها، کوچک و بدون علامت هستند و از مهمترین علائم آنها می توان به افزایش خونریزی در دوران قاعدگی اشاره کرد.

این متخصص زنان و زایمان گفت: بانوان باید در شرایط مشکوک و داشتن علائم مرتبط با این عارضه با مراجعه به پزشک متخصص و انجام سونوگرافی جهت تشخیص به موقع و پیشگیری از عوارض اقدام کنند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.