اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 28 آذر 1390 / کد مطلب: 1359 / نظرات: 0

یک مسوول :


ضایعات نان 30 درصد و شكایت از نانوایی ها حداقل 60درصد در سبزوار كاهش یافت


ضایعات نان 30 درصد و شكایت از نانوایی ها حداقل 60درصد در سبزوار كاهش یافت  دبیر كمیسیون تعزیرات آرد و نان سبزوار از كاهش حداقل30 درصدی ضایعات نان و 60 درصدی شكایات مردمی از نانوایی های این شهرستان با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها خبر داد. 
  
' جعفر محمدیانی'  در گفت و گو با ایرنا اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را بر تولید و مصرف نان در سبزوار مثبت دانست.

وی با بیان اینكه پیش از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ، هزینه تولید هر نان برای نانوا 10 تومان بود كه این رقم به 80 تا 100 تومان در حال حاضر افزایش یافته، افزود: همین امر موجب دقت نانوایان در پخت نان و كیفی شدن آن شده است.

دبیركمیسیون تعزیرات آرد و نان سبزوار با بیان اینكه قاچاق آرد هم پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به طور كامل از بین رفت ،افزود: اجرای این قانون موجب مصرف به اندازه نیاز و هدفمند نان توسط مردم هم شده است.

وی از اجرای طرح رقابتی كردن تولید نان در سبزوار با هدف افزایش كیفیت هم خبر داد و گفت: این طرح با اضافه كردن تعداد نانوایی ها و اعطای مجوز به شاطرهای خوب و مجتمع های نان صنعتی و غیره پیگیری می شود.

وی با اظهار اینكه به همین منظور راه را برای افراد دارای مدارك بالا و تبحر در زمینه تولید نان باز گذاشته ایم ، ادامه داد: همچنین با آزاد سازی خرید آرد نانوایی ها، طرح موضوع كیفی نبودن نان به دلیل خراب بودن آرد از سوی نانوایان به هیچ عنوان برای ما پذیرفته شده نیست.

محمدیانی در مورد كاهش شكایات مردمی از نانوایی های سبزوار پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها هم گفت: با این روند در حال حاضر رسیدگی به شكایات مردم بیشتر به صورت ارشادی و تذكر و بلافاصله پس از تماس های مردمی انجام می شود.

وی خاطر نشان كرد: در حال حاضر شكایات از نانوایی ها بیشتر مربوط به كیفیت نان ، برخورد غیر اسلامی و بهداشت محیط است.

وی یادآور شد :حدود 380 نانوایی در كل شهرستان سبزوار فعالیت دارند كه از این تعداد 200 نانوایی شامل تنوری سنتی ، ماشینی دوار ، فانتزی و خشكه پزی مربوط به شهر سبزوار است.

اجرای قانون هدفمندی یارانه ها از 28 آذر سال گذشته آغاز شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.