اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 30 آذر 1398 / کد مطلب: 13609 / نظرات: 0


راه اندازی اولین صندوق مستقل رسانه کشور درخراسان رضوی


راه اندازی اولین صندوق مستقل رسانه کشور درخراسان رضوی به گزارش روابط عمومی بسیج رسانه خراسان رضوی، عباس محمدیان از راه اندازی اولین صندوق مستقل رسانه کشور در مشهد خبر داد و اظهار کرد: سازمان بسیج  رسانه استان با همکاری استانداری، شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و قرارگاه رسانه‌ای، صندوق رسانه را بزودی راه اندازی می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه هدف این صندوق ایجاد فرآیندی برای ارائه تسهیلات به اصحاب رسانه است، تاکید کرد: خبرنگاران و عکاسان خبری قشری مظلوم و زحمتکش هستند که از امکانات صنفی بهره‌ای ندارند و باید در این مسیر گام جدی برداشته شود.

وی با اشاره به مشکلات متعدد خبرنگاران برای بیمه، مسکن و امنیت شغلی، افزود: امید داریم راه اندازی این صندوق راهگشای رفع برخی از این مشکلات باشد.

محمدیان با تاکید بر اینکه تمامی اهالی رسانه امکان عضویت در این صندوق را دارند، افزود: بزودی جزئیات ثبت نام و تسهیلات این صندوق اطلاع رسانی می‌شود.

به گفته رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی، خلاهای قانونی مطبوعات شرایط فعالیت رسانه‌ها را محدود و سخت کرده است.

وی همچنین به ضرورت حفظ استقلال رسانه‌ها اشاره کرد و افزود: حضور رو به رشد رسانه‌ها در استان ضرورت تفکیک صندوق هنرمندان و رسانه‌ها را بیشتر می‌کرد و سرانجام با همت قرارگاه رسانه‌ای استان به نتیجه رسید.

محمدیان گفت: اصلاح قانون مطبوعات و تامین منابع نیز حمایت ملی نیاز دارد، ما راه اندازی صندوق را با منابع محدود در استان به عنوان یک الگو انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی تاکید کرد: تعداد رسانه‌ها در کشور و در خراسان رضوی افزایش داشته و تامین منابع برای حمایت از آنها نیز نیاز به منابع ملی دارد.

وی با بیان مشکلاتی که خبرنگاران با وجود بروکراسی‌های اداری وزارت ارشاد دارند، تصریح کرد: به عنوان مثال برای صدور کارت خبرنگاری که برای شناسایی حرفه‌ای ضروری است خبرنگاران سال‌ها در انتظار می‌مانند که خود نمونه‌ای برای لزوم تفویض کارها به استان‌ها است تا برای صدور یک کارت خبرنگاری مراجعات کشوری نداشته باشیم.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.