اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 9 دي 1398 / کد مطلب: 13626 / نظرات: 0


سرمایه‌های نمادین برند گردشگری داورزن هستند


سرمایه‌های نمادین برند گردشگری داورزن هستند  فرماندار داورزن گفت: این شهرستان سرمایه های نمادینی چون باشتین خاستگاه قیام سربداران را در اختیار دارد و زادگاه خاندان شریعتی است که معرفی و بیان این موضوعات توسعه صنعت گردشگری این خطه را رقم می زند.

حسین اسداللهی افزود: روستای باشتین این شهرستان خاستگاه قیام سربداران نخستین جنبش مردمی علیه قوم متجاوز مغول و نخستین حکومت مستقل شیعه اثنی عشری بوده است.
وی ادامه داد: روستای کاهک و دهستان مزینان که زادگاه استاد محمد تقی شریعتی و دکتر علی شریعتی هستند و همچنین ۱۷۲ سردار و شهید سرافراز داورزن بخشی از سرمایه های نمادین این شهرستان هستند.
فرماندار داورزن گفت: وجود آسیابهای آبی و بادی قدیمی، کاروانسراهای تاریخی بین راهی، طبیعت کویر، آتشکده آذر برزین مهر و آبشارهای منطقه بفره از دیگر آثار طبیعی و تاریخی این شهرستان است که برای بازدید گردشگران لذت بخش است.
اسداللهی افزود: شهرستان داورزن با بهره مندی از آثار تاریخی و طبیعی فراوان، قرار گرفتن در مسیر جاده تاریخی ابریشم و جاده تهران - مشهد و عبور سالانه ۲۵ میلیون مسافر و زائر بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) شرایط مناسبی برای جذب گردشگران دارد.
وی ادامه داد: این شهرستان با کشت گیاهان دارویی شامل فلفل، کنجد، خاکشیر و شیرین بادیان (رازیانه) زیستگاه تولید گیاهان دارویی و یکی از نقاط ۹ گانه کشور در این بخش معرفی شده که این ظرفیت در جذب گردشگری سلامت موثر است.
شهرستان داورزن ۱۵۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی دارد که ۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.