اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 12 دي 1398 / کد مطلب: 13637 / نظرات: 0


واحدهای پرورش شترمرغ در سبزوار ۲ برابر شد


واحدهای پرورش شترمرغ در سبزوار ۲ برابر شد
مدیر امور دام جهاد کشاورزی سبزوار گفت: ۵۵ واحد پرورش شترمرغ در این شهرستان فعال است که این تعداد در سال گذشته ۲۵ واحد بود.

کیوان کوشکی روز پنجشنبه در حاشیه برگزای دوره آموزشی پرورش شترمرغ در سبزوار افزود: واحدهای پرورش شترمرغ با ظرفیت ۶ هزار قطعه در این شهرستان فعالیت دارند.
وی با اشاره به اقلیم و آب هوای مناسب سبزوار برای پرورش شترمرغ ادامه داد: در این بخش حدود ۲۰۰  فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

کوشکی یکی از مشکلات  واحدهای پرورش شتر مرغ در سبزوار را نبود صنعت فرآوری دانست و گفت: بیشتر این طیور به صورت زنده به شهرستان‌های دیگر ارسال می‌شود.
وی افزود: ایجاد چرخه فرآوری شامل راه‌اندازی خط کشتار، بسته بندی گوشت، تخم مرغ و استفاده از روغن و سایر فرآورده‌های این پرنده علاوه بر ایجاد اشتغال درآمد بیشتری نصیب بهره‌برداران می‌کند.
مدیر امور دام جهاد کشاورزی سبزوار ادامه داد: مقدمات تشکیل شرکت تعاونی شترمرغداران با همکاری اداره تعاون روستایی انجام شده که گام مثبتی برای توسعه این صنعت به شمار می‌رود.
کوشکی گفت: گوشت شترمرغ به سبب زیاد بودن میزان آهن و اندک بودن چربی و کلسترول آن جایگزین مناسب برای گوشت قرمز محسوب می‌شود.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.