اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 17 دي 1398 / کد مطلب: 13662 / نظرات: 0


هر جوان ایرانی یک سردار سلیمانی


هر جوان ایرانی یک سردار سلیمانی
خون پاک سردار سلیمانی پایان راه جبهه مقاومت در منطقه نخواهد بود و جوانان بسیار با درک دقیق مفاهیم رشادت و ایستادگی گام در مسیر این شهید والا مقام خواهند گذاشت.

جوانان با بصیرت ایرانی این روزها داغدار فرمانده عدالت خواه خود هستند و با حضور گسترده در مراسم عزاداری این شهید جبهه مقاومت و بیعت با آرمان‌های والای وی ثابت کردند راهی را که سردار سلیمانی آغاز کرده است ادامه خواهند داد و با تلاش مضاعف در عرصه‌های اعتقادی، علمی و فرهنگی تکمیل کننده راه او خواهند بود.

سردار سلیمانی‌های بسیار پرورش خواهند یافت

یک کاسب سبزواری گفت: سردار شهید سلیمانی تنها متعلق به ایران نبود بلکه همه مردم از هر قوم و آیین، مسلمان، کلیمی، مسیحی، زرتشتی و ارمنی او را دوست داشتند.

محمد ایوب ستاری نیا افزود: این سردار شهید سال‌ها در صحنه اصلی میدان‌های نبرد دفاع مقدس و جبهه مقاومت حاضر بود و در مناطق خاص عملیاتی بدون محافظ رفت و آمد می‌کرد.

وی ادامه داد: زادگاه این سردار شهید، ایران بود اما جهان اسلام مرز جغرافیایی ندارد او متعلق به همه جهان اسلام و ملت‌های آزادیخواه بود. غوغایی که خبر شهادت سردار در جهان ایجاد کرد بیانگر این مطلب است.

این جوان سبزواری گفت: نسل امروز نیز مانند نسل‌های گذشته پای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده و تا پای جان از آن دفاع می‌کند.

وی افزود: سردار سلیمانی نوک پیکار ما با استکبار بود و بطور یقین با شهادت این سردار، سرداران بسیار پرورش یافته مکتب اهل بیت (ع) و انقلاب، راه شهید سلیمانی را با اقتدار ادامه خواهند داد.

سردار سلیمانی الگوی تمام عیار است

یک دانشجوی دانشگاه حکیم سبزواری نیز گفت: سردار سلیمانی فردی بود که تمام زندگی خود را وقف دفاع از مظلوم کرده بود. امروز جوانان نسل سوم و تربیت یافته مکتب انقلاب و رهبری ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار هستند و پرچم مقاومت هیچگاه به زمین نخواهد افتاد.

اسماعیل فروتنی با بیان اینکه هر قطره خون سردار شهید سرعت مقاومت را بیشتر می‌کند افزود: شهید سلیمانی بدون توجه به جناح‌های سیاسی برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کرد و تنها امنیت مردم برای او اهمیت داشت لذا انتظار داریم در سریعترین زمان سخت‌ترین انتقام از دشمن گرفته شود.

وی ادامه داد: شجاعت، فروتنی، خلوص نیت و ولایت پذیری محض سپهد قاسم سلیمانی وی را به چهره بی‌نظیر در تاریخ جهان اسلام تبدیل کرد و بدون شک وی الگوی تمام عیار برای جوانان خواهد بود. 

این جوان ۲۷ ساله گفت: فقدان شهید سلیمانی غم جانکاه برای مردم ایران و همه کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت است اما آیین وداع و تشییع باشکوه پیکر پاک شهدای مقاومت نشان داد که راه سردار شهید ادامه دارد و پویش "من یک سلیمانی‌ام" دلیل متقن برای تداوم این مسیر است.

خون سردار سلیمانی در رگ‌هایمان جاری است

یک بانوی سبزواری نیز گفت: هرچند شهادت سردار سلیمانی غمی در دل‌ها نهاد اما آموختیم که جبهه مقاومت تنها با خون دادن ادامه خواهد یافت و ما نیز در این مسیر گام خواهیم برداشت. همه جوانان ما حاج قاسم سلیمانی هستند و خون این شهید والا مقام در رگ‌هایشان جاری است و راه او را ادامه می‌دهند.

فرزانه مقیسه با بیان اینکه ترور ددمنشانه سردار، او را در دل‌ها ماندگار کرد افزود: محبوبت چهره شهید سلیمانی نشان می‌دهد تلاش برای رضای خدا بی‌ثمر نخواهد بود و ما سعی می‌کنیم فرزندان خود را در این مسیر فکری قرار داده و سردار سلیمانی‌های بسیار پرورش دهیم.

این بانوی خانه‌دار ادامه داد: تبلیغات سوء بیگانگان و رسانه‌های معاند تاثیری در روحیه شهادت طلبی و انقلابی جوانان ایران ندارد زیرا آنان به ولایت، اسلام و مکتب قرآن پایبند هستند.

وی گفت: هر چند این سردار والامقام از بین ما رفت اما مکتب امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی فرصت تعالی انسان‌ها را فراهم کرده است. ما مادران، فرزندان خود را با سیره اهل بیت (ع) و شهدا تربیت می‌کنیم تا آماده سربازی برای آینده جبهه مقاومت اسلامی شوند.

شهادت سردار سلیمانی، افزایش انسجام داخلی 

یک پژوهشگر و جامعه شناس نیز گفت: ترامپ با حذف سردار سلیمانی نشان داد که درکی واقع ‌بینانه از نقش خود و سایر بازیگران عرصه سیاست ندارد و جایگاه مذاکره و بده‌ بستان دیپلماتیک هم برای او معلوم نیست.

مهران صولتی افزود: آمریکا تحت ریاست ترامپ با خروج از پیمان‌های سیاسی از جمله برجام، ناکامی در مذاکره با کره شمالی، تحقیر متحدان اروپایی و اکنون حذف مهمترین مهره شطرنج خاورمیانه نشان داد که شایسته رهبری جهان نیست.

وی ادامه داد: به شهادت رساندن سردار سلیمانی یک اقدام انتخاباتی برای ترامپ بود زیرا در شرایطی که از نوعی بحران دستاورد در سیاست خارجی خود رنج می‌برد نیازمند اقدامی بود که هم بتواند استیضاح را در افکار عمومی آمریکاییان به حاشیه براند و هم بتواند برگ مهمی برای انتخابات سال ۲۰۲۰ به دست آورد.

صولتی گفت: مردم ایران برای نظامیانی که صادقانه از میهن خود دفاع می‌کنند احترام فراوان قائل هستند و سردار سلیمانی توانست با جدا شدن از مناقشات مرسوم، چهره یک قهرمان ملی را از خود به نمایش بگذارد.

این پژوهشگر اجتماعی افزود: تشییع باشکوه پیکر سردار سلیمانی به فرصتی برای افزایش انسجام ملی در دوران تهدیدهای خارجی تبدیل شد که موجب حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات و تحکیم بیشتر این انسجام خواهد شد.

سردار سلیمانی، با پرواز آسمانی خود تمام آزادی خواهان را بهت زده کرد و از بامداد جمعه گذشته، کوچه و خیابان‌های سبزوار سیاه پوش از دست دادن این پدر مهربان است.

مردم ولایتمدار و شهیدپرور سبزوار از زمان انتشار خبر شهادت مظلومانه شهید سلیمانی با حضور شکوهمند در محافل مختلف، یاد و خاطره وی و همرزمانش را گرامی داشتند.

همچنین مردم سبزوار جمعه گذشته پس از اقامه نماز جمعه با چشمانی اشکبار و دلی محزون، جنایت پلید آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی را محکوم و با راهپیمایی باشکوه از استکبار جهانی ابراز انزجار کردند. علاوه بر آن مراسم متعدد یادبود طی سه روز اخیر در مسجد جامع این شهرستان برگزار شده است.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.ایرنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.