اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 17 دي 1398 / کد مطلب: 13665 / نظرات: 0


دانشجویانی از ۱۲۹ ملیت در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند


دانشجویانی از ۱۲۹ ملیت در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند  مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به دیپلماسی فعال علمی جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اینک افزون بر ۴۰ هزار دانشجوی خارجی از ۱۲۹ ملیت مختلف در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند.

عبدالحمید علیزاده در حاشیه بهره برداری رسمی از دفتر امور کنسولی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: تکلیفی در برنامه ششم توسعه مشخص شده که آمار دانشجویان خارجی به  ۱.۸ درصد جمعیت دانشجویی کشور افزایش یابد.

وی اضافه کرد: هم اینک طبق برنامه ششم در حال حرکت هستیم به طوری که در انتهای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ یک درصد جمعیت دانشجویی، دانشجویان خارجی بوده اند که از مسیرهای کنکور سراسری، غیربورسیه شهریه پرداز و بورسیه وارد دانشگاه‌های کشور شده‌اند.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این که عزم ملی برای جذب بیشتر دانشجویان خارجی شکل گرفته است گفت: با ارتقا و حفظ کیفیت آموزشی بسترهای لازم برای پذیرش و تربیت دانشجویان خارجی فراهم شده است.

علیزاده افزود: از مجموع ۴۰ هزار دانشجوی خارجی کشور ۲۹ هزار دانشجو در دانشگاههای زیر پوشش وزارت علوم و بقیه دانشجویان در دانشگاههای آزاد اسلامی و دانشگاههای زیر پوشش وزارت بهداشت در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در راستای تمرکززدایی در وزارت علوم برای ارائه خدمات مناسب در محل به دانشجویان خارجی دفاتر کنسولی در ۱۵ استان کشور دایر شده است که در  قالب  دفاتر استانی و دانشگاهی فعالیت می کنند.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز سی و یکمین دفتر امور کنسولی دانشجویان خارجی در دانشگاه حکیم سبزواری به بهره برداری رسید تا منشا خدمات آسان، سریع و مطلوب در پذیرش دانشجویان خارجی شود.

علیزاده افزود: نگاه ویژه ای در مدیریت دانشگاه حکیم سبزواری در زمینه جذب و پذیرش دانشجویان خارجی شکل گرفته و چشم انداز مطلوبی برای افزایش دانشجویان خارجی در این دانشگاه ترسیم شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دومین قطب دانشگاهی خراسان رضوی ظرفیت مناسبی برای جذب دانشجو از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و کشورهای عربی منطقه دارد.

او با اشاره به تحصیل ۲۷۰ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه حکیم سبزواری گفت: با  راه اندازی دفتر امور کنسولی و ایجاد زیرساخت لازم و خدمات رفاهی و آموزشی چشم انداز ما پذیرش ۸۰۰ دانشجوی خارجی طی سالهای آینده در این دانشگاه است.

دانشگاه حکیم سبزواری جزء ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی و ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.