اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 بهمن 1398 / کد مطلب: 13717 / نظرات: 0

فرماندار سبزوار :


همکاری شهرداری این شهر در ایجاد گذر فرهنگ و هنر ضعیف است


همکاری شهرداری این شهر در ایجاد گذر فرهنگ و هنر ضعیف است
فرماندار ویژه سبزوار با اشاره به اهمیت اقتصادی شدن فرهنگ و هنر گفت: همکاری مجموعه شهرداری و شورای اسلامی این شهر در ایجاد گذر فرهنگ و هنر ضعیف است.

احمد برادران روز سه شنبه در نشست با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: تاکنون اراده لازم از سوی شهرداری این شهر برای انتخاب مکان مناسب برای گذر فرهنگ و هنر وجود نداشته است.

وی اضافه کرد: سبزوار در مسیر جاده تاریخی ابریشم قرار دارد و از ظرفیت های فرهنگی و تاریخی مناسبی برخودار است که اجرای طرح گذر فرهنگ و هنر بستر لازم را برای شکوفایی فرهنگی و رونق اقتصادی این بخش فراهم می کند.

فرماندار سبزوار گفت: ایجاد گذر فرهنگ و هنر پیوند مردم و  گردشگران را  با آثار تاریخی و فرهنگی عمیق تر کرده و روحیه نشاط و شادی را در فضای جامعه ساری می کند.

برادران افزود: از طریق طرح گذر فرهنگ و هنر با ایجاد مکانهایی چون تماشاخانه، نگارخانه، نمایشگاه و موزه های خصوصی نشاط اجتماعی بین جوانان ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: یکی از راههای مقابله با آسیب های اجتماعی در سطح جامعه سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به طرح  مثلث توسعه اقتصادی استاندار گفت: فرهنگ سازی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف از طریق فرهنگ عمومی و گذر فرهنگ و هنر ایجاد می شود.

جعفر مروارید افزود: یکی از راههای کاهش وابستگی درآمد کشور به نفت، اقتصادی کردن فرهنگ و هنر است به طوری که موسیقی، تئاتر و آثار هنری به تولیدگری اقتصادی و افزایش درآمدها منجر شوند.

وی با اشاره به  نقش جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داد: با ایجاد گذرهای فرهنگ و هنر می توان در فضای جامعه گفتمان سازی فرهنگی کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه فعالان عرصه گذرهای فرهنگ و هنر از حمایت های مالی و معنوی بهره مند می شوند گفت: مسوولان شهری سبزوار سریعتر نسبت به انتخاب مکان مناسب ایجاد گذر فرهنگ و هنر اقدام کنند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.