اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 1 دي 1390 / کد مطلب: 1372 / نظرات: 0

رییس اداره میراث فرهنگی سبزوار:


چهارمالك خانه های تاریخی برای مرمت مشاركتی بنا اعلام آمادگی كردند


چهارمالك خانه های تاریخی برای مرمت مشاركتی بنا اعلام آمادگی كردند  رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت: چهار نفر از مالكان خانه های تاریخی این شهرستان در سال جاری برای مرمت مشاركتی بنا اعلام آمادگی كردند. 
 
'حشمت اله متین فر'  در گفت و گو با ایرنا مرمت این بناها را در قالب برنامه های جدید میراث فرهنگی و طرح حمایت از مالكان و بهره برداران آثار تاریخی عنوان كرد.

وی با بیان اینكه این چهار خانه تاریخی پس از پیشنهاد به استان ، برای مرمت مورد تایید قرار گرفته اند، افزود: با ابلاغ اعتبارات ، اقدامات مرمتی این خانه های تاریخی با مشاركت مالكان آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینكه میزان مشاركت میراث فرهنگی و مالكان در مرمت این بناها به صورت 50 درصدی پیش بینی شده افزود: این اداره آمادگی دارد تا مالكانی را كه خانه های تاریخی آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده برای بهره مندی از این تسهیلات به استان معرفی كند.

این مسوول گفت: تاكنون منزل تاریخی موسوم به عظیمیان و نیز زادگاه دكتر علی شریعتی در روستای كاهك سبزوار در قالب این طرح با مشاركت مالكان مرمت و احیا شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی سبزوار با بیان اینكه سبزوار دارای بافت تاریخی مصوب ابلاغی است، افزود: این شهرستان به همین لحاظ دارای خانه های ارزشمند بی شمار از نظر تاریخی ، فرهنگی ، معماری و تزئینات موجود است.

وی افزود: از این تعداد تا كنون 25 باب در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و فقط منزل تاریخی موسوم به خانه جعفر زاده در تملك سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.