اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 3 بهمن 1398 / کد مطلب: 13724 / نظرات: 0


کشت دیم در جوین دو برابر شد


کشت دیم در جوین دو برابر شد بارندگیهای مناسب پاییز و زمستان سبب افزایش دو برابری سطح زیر کشت محصولات زراعی گندم و جو در این شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین  گفت: تا کنون حدود دو هزار هکتار از زمینهای جوین زیر کشت گندم و جو رفته است که پیش بینی می شود این مقدار به بیش از دو هزار و ۲۰۰ هکتار افزایش یابد.
علیرضا هاشم آبادی افزود: طی سال زراعی گذشته یعنی از مهر ۹۷ تا مهر ۹۸ سطح زیرکشت دیم محصولات زراعی در جوین هزار هکتار بود که از این میزان  ۴۵۰ هکتار آن به کاشت گندم و ۵۵۰ هکتار آن به کاشت جو اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: جوین یکی از قطب های تولید گندم خراسان رضوی است که سال زراعی گذشته ۴۹ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شده بود.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با اشاره به وجود ۳۸۴ حلقه چاه عمیق،۷۲ رشته قنات و ۱۶ رودخانه دائمی و فصلی در این شهرستان گفت: بارشهای امسال سبب صرفه جویی در منابع آبی شهرستان شده است.
وسعت زمینهای باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است. این شهرستان ۱۲ هزار بهره بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.