اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 14 بهمن 1398 / کد مطلب: 13752 / نظرات: 0


۲۰ میلیارد ریال برای مناسب‌سازی مسکن و خودروی معلولان خراسان رضوی هزینه شد


۲۰ میلیارد ریال برای مناسب‌سازی مسکن و خودروی معلولان خراسان رضوی هزینه شد معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: امسال از محل اعتبارات این نهاد ۲۰ میلیارد ریال برای مناسب سازی مسکن و خودروهای معلولان این استان هزینه شده است.

مسعود فیروزی روز دوشنبه در حاشیه بهره برداری از دو مرکز حرفه آموزی معلولان ذهنی سبزوار افزود: در کنار اقدامات اداره بهزیستی برای مناسب سازی منزل و معابر، سایر دستگاهها نیز با مناسب سازی مجموعه های خود نقش موثری در ارائه خدمات مطلوب به افراد دارای معلولیت دارند.
وی اضافه کرد: یکی از موارد  پیشگیری و کاهش معلولیتها غربالگری است که درهمین راستا سه غربالگری مهم شنوایی، بینایی سنجی و اوتیسم در کنار سایر غربالگری ها در سطح استان خراسان رضوی انجام می شود.
معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی گفت: هم اینک ۱۲۶ هزار معلول در خراسان رضوی از خدمات مختلف بهریستی بهره مند هستند همچنین به ۱۲ هزار معلول در ۱۹۰ مرکز شبانه روزی و روزانه خدمات ارائه می شود.
رییس اداره بهزیستی سبزوار هم گفت: خدمت رسانی به گروههای مختلف دارای معلولیت و توسعه برنامه های توانبخشی و توانمندسازی متناسب با نیازهای روز جامعه از مهمترین اولویتهای سازمان بهزیستی برای تحقق سلامت و رفاه اجتماعی است.
مرضیه کسرایی فر افزود: پنج مرکز توانبخشی شبانه روزی سالمندان، مرکز نگهداری معلولان ذهنی دختران بالای ۱۴ سال، مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان، ۱۰ مرکز توانبخشی روزانه و چهار سازمان مردم نهاد معلولان زیر نظارت سازمان بهزیستی به جامعه معلولان در سبزوار خدمات ارائه می دهند.  
هم اکنون ۱۲۶ هزار پرونده معلولیت در بهزیستی استان خراسان رضوی فعال است و هفت هزار نفر از ۱۲ هزار مددجوی زیر پوشش اداره بهزیستی را شهروندان معلول تشکیل می دهند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.