اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 دي 1390 / کد مطلب: 1376 / نظرات: 1

رئیس اداره ثبت احوال سبزوار :


تعداد ازدواج در شهرستانهای سبزوار و خوشاب 5/2درصد افزایش یافت


تعداد ازدواج در شهرستانهای سبزوار و خوشاب 52درصد افزایش یافت  رئیس اداره ثبت احوال سبزوار از افزایش 5/2 درصدی تعداد ازدواج در شهرستان های سبزوار و خوشاب طی 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد. 
    
به گزارش خبرنگار ایرنا، 'سعید ابهری'  در نشستی با خبرنگاران افزود: امسال 113 واقعه ازدواج بیشتر از مدت مشابه پارسال در این شهرستان ها ثبت شده است.

وی گفت: تعداد ازدواجهای ثبت شده در این شهرستانها طی 9 ماه امسال چهار هزار و 538 مورد و این تعداد در مدت مشابه سال قبل چهار هزار و 425 مورد بوده است.

وی كل ازدواج های ثبت شده در شهرستان های سبزوار و خوشاب طی سال گذشته را هم پنج هزار و 327 مورد ذكر كرد.

وی افزود: بیشترین سن ازدواج در مردان 20 تا 24 و در زنان 15 تا 19 سال بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال سبزوار همچنین تعداد طلاق های ثبت شده در سبزوار و خوشاب طی 9 ماه امسال را 691 مورد اعلام كرد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3/19درصد افزایش داشته است.

وی تعداد طلاق های ثبت شده این شهرستان ها در مدت مشابه پارسال را 579 مورد اعلام كرد.

وی با اشاره به اینكه در سال قبل به ازای هر 5/8 ازدواج یك طلاق در این دو شهرستان ثبت شده است افزود: در سال جاری به ازای هر 6/6 ازدواج یك مورد طلاق روی داده است.

وی میانگین طلاق در استان خراسان رضوی را به ازای هر 5/5 ازدواج یك مورد طلاق ذكر كرد و اظهارداشت: سبزوار پس از مشهد و نیشابور رتبه سوم نرخ طلاق را در استان دارد.

وی بیشترین سن طلاق در مردان این شهرستانها را بین 25 تا 29 سال و در زنان بین 20 تا 24 سال ذكر كرد و گفت: بیشترین طلاق ها در افراد همسن و زمانی بوده است كه زوجین بین چهار تا 10 سال سابقه زندگی مشترك داشته اند.

وی از كاهش 16 درصدی وفات در شهرستان های سبزوار و خوشاب طی 9 ماه امسال خبر داد و افزود: در این مدت یك هزار و 574 نفر در این شهرستانها فوت كرده اند كه این تعداد در مدت مشابه پارسال یك هزار و 827 نفر بوده است.

وی تعداد مردان وفات یافته در این شهرستان ها را طی سال جاری 304 مورد بیش از زنان ذكر كرد و گفت: امسال به ازای هر 148 مرد 100 زن در سبزوار فوت كرده اند در حالی كه سال گذشته، براساس آمار، به ازای هر 124 مرد 100 زن فوت كردند.

رئیس اداره ثبت احوال سبزوار همچنین از تولد پنج هزار و 442 نوزاد طی 9 ماه امسال در شهرستانهای سبزوار و خوشاب خبر داد و گفت: امسال به ازای هر 105 پسر 100 دختر در این شهرستان ها متولد شدند و تعداد متولدین امسال 9 نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

'ابهری' با بیان اینكه بیشترین مادرانی كه زایمان داشته اند در سنین 25 تا 29سال هستند افزود: در سال گذشته در مجموع هفت هزار و 242 نوزاد در سبزوار متولد شدند.

وی اظهار داشت: امیر علی، ابوالفضل، امیر حسین، علی و امیر محمد، بیشترین اسامی انتخاب شده برای نوزادن پسر و فاطمه، زهرا، ستایش، نازنین زهرا و فاطمه زهرا، بیشترین اسامی انتخاب شده برای دختران در این شهرستان ها بوده است. 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.