اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 20 بهمن 1398 / کد مطلب: 13777 / نظرات: 0


تولید سالانه ۳۲۰۰ تن شیلات دستاورد انقلاب در بخش کشاورزی سبزوار است


تولید سالانه ۳۲۰۰ تن شیلات دستاورد انقلاب در بخش کشاورزی سبزوار است مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: قبل از پیروزی انقلاب، تولیدات شیلات در این شهرستان وجود نداشت اما هم اینک سالانه سه هزار و ۲۰۰ تن شیلات در سبزوار تولید می‌شود که این دستاورد یکی از افتخارات انقلاب در بخش کشاورزی منطقه است.

منصور برغمدی روز شنبه در نشست با کشاورزان شهرستان سبزوار با گرامیداشت دهه مبارک فجر افزود: سبزوار با تولید سالیانه سه هزار و ۲۰۰ تن ماهی سردابی و گرمابی یک سوم تولید ماهی خراسان رضوی و رتبه نخست تولید ماهی در این استان را  در اختیار دارد.
وی اضافه کرد: در ۱۵۷ مرکز دو منظوره کشاورزی شهرستان سبزوار انواع گونه های ماهی گرمابی و سردابی شامل آمور سفید پرورشی، کپور و قزل آلای رنگین کمان تولید می شود.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار گفت: چهار واحد پرورش خاویار در شهرستان سبزوار با ظرفیت سه هزار قطعه ماهی در دو قالب پرواری و استحصال خاویار فعالیت دارند.
برغمدی با اشاره به توسعه کشت گلخانه ها در سبزوار افزود: هم اینک ۱۲۴ هزار متر مربع  فضای گلخانه ای در این شهرستان وجود دارد که این فضا پنج سال قبل ۲۰ هزار متر مربع بوده است.
وی ادامه داد: طی سه سال گذشته حدود ۶ هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی شهرستان سبزوار در بخش های طرح های آبیاری، نوسازی ناوگان، توسعه کشت گلخانه ها و صنایع فرآوری سرمایه گذاری شده است.
سبزوار ۳۵ هزار هکتار کشتزار، ۱۶ هزار هکتار عرصه باغی و حدود ۲۰ هزار بهره بردار کشاورزی دارد  و سالانه ۲۴۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در آن  تولید می‌ شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.