اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 29 بهمن 1398 / کد مطلب: 13836 / نظرات: 0


توسعه صنعت گردشگری سبزوار نیاز به همکاری فرابخشی دارد


توسعه صنعت گردشگری سبزوار نیاز به همکاری فرابخشی دارد  فرماندار ویژه سبزوار گفت: این شهرستان آثار تاریخی و فرهنگی شاخصی دارد که توسعه صنعت گردشگری آن نیازمند همکاری فرابخشی است.

احمد برادران روز دوشنبه در کارگروه ستاد هماهنگی سفر شهرستان سبزوار افزود: برنامه ریزی برای ارتقای ساختارهای گردشگری و جذب مسافران به تنهایی بر عهده میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیست.
وی ادامه داد: تبدیل شهرستان سبزوار از معبر و گذر گردشگران به مقصد گردشگری نیازمند همکاری‌ و توجه دستگاه‌های مختلف است، از طرفی در ورودی شهر که به نوعی ویترین گردشگری است توسعه زیرساخت ها احساس می شود.
وی گفت: سبزوار در مسیر شاهراه ارتباطی قرار دارد و سالانه میلیونها مسافر و زائر مشهدالرضا (ع) از مسیر این شهر تاریخی عبور می‌کنند که با جذب گردشگران بیشتر صنایع دستی و اشتغال در این شهرستان رونق می یابد.
فرماندار سبزوار افزود: وجود خانه های تاریخی، کاروانسراها و آرامگاه مفاخری چون حکیم سبزواری، کاشفی، بیهقی و  حمید سبزواری و مساجد تاریخی برخی از مکان های تاریخی و فرهنگی این شهرستان برای گردشگران است.
سبزوار از شهرهای تاریخی و بزرگ خراسان رضوی در غرب این استان است که با ۹۵۰ اثر تاریخی و فرهنگی، ۶ موزه، جاذبه های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی، ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.