اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 2 اسفند 1398 / کد مطلب: 13846 / نظرات: 0


۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر در حوزه انتخابیه سبزوار رای‌اولی هستند


۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر در حوزه انتخابیه سبزوار رای‌اولی هستند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار گفت: از مجموع ۳۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن ۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر رای اولی هستند.

اسماعیل نصرآبادی افزود: از ۱۸ هزار و ۹۰۰ رای اولی در حوزه انتخابیه سبزوار ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر مربوط به شهرستان سبزوار است.

وی ادامه داد: ۲۲۵ شعبه ثابت و سیار برای جمع‌آوری آرای مردم شهرستان سبزوار و ۱۸۰ شعبه در شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری در نظر گرفته شده است.

وی گفت: آمار نهایی نامزدهای تایید صلاحیت شده حوزه انتخابیه سبزوار ۳۳ نفر است که برای دو کرسی مجلس یازدهم با هم رقابت می‌کنند.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.  

"حوزه مشهد و کلات" با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی، بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی فعال در خراسان رضوی محسوب می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود همچنین  در خراسان رضوی انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

۶ نفر از ۸۸ نماینده مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در جمع خبرگان هستند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.