اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 12 اسفند 1398 / کد مطلب: 13904 / نظرات: 0


برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا در خانه بمانید


برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا در خانه بمانید
 رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: پیشگیری از کرونا جدی است و در شرایط کنونی برای قطع چرخه انتقال و انتشار ویروس کرونا در جامعه نخستین و مهم‌ترین کار ماندن در خانه است.

دکتر علی بیرجندی نژاد روز یکشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: نگرانی بیهوده در شرایط فعلی دردی را دوا نمی‌کند و باید ضمن رعایت بهداشت فردی راهکارهای علمی پیشگیری از انتقال چرخه کرونا را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: خود قرطینه کردن افراد سالم از طریق ماندن در خانه و کاهش و قطع ارتباط با دیگران یکی از راهکارهای پیشگیری از کروناست.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: شهروندان برای پیشگیری از بیماری کرونا از مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی خودداری کنند و اگر بیماریهای فوریتی ندارند مواردی مانند امور زیبایی و دندانپزشکی غیر حاد را به وقت دیگری موکول کنند.

بیرجندی نژاد افزود: مراجعات غیر ضروری به مراکز درمانی ضمن افزایش احتمال آلوده شدن فرد نسبت به ابتلای به بیماری کرونا، فرصت خدمات در مراکز درمانی از افراد نیازمند به این درمان را به دلیل ازدحام و شلوغی کاهش می‌دهد.

وی از مردم خواست در شرایط کنونی از تردد در مساجد، تردد در فضاهای بسته، مهمانی دادن، شرکت در هرگونه مراسم دسته جمعی مانند عروسی و ترحیم پرهیز کنند و در صورت ضرورت برای پیشگیری از کرونا حتما از ماسک استفاده کنند و اگر ماسک هم دربازار موجود نیست ماسکهای دست‌ساز را به کار برند.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: مردم باید تمام وقت خود را صرف امور پیشگیری کنند و بدانند که حتما فردی که مبتلا به ویروس کروناست نیاز به بستری شدن ندارد و تا ۹۵ درصد موارد با اقدامات نگهداری در منزل بهبود می‌یابد و ضرورت بستری وقتی است که بیمار نیاز به اقدامات اورژانسی داشته باشد.

بیرجندی نژاد افزود: در قالب سطح‌بندی بیماران دچار علائم حاد تنفسی به همکاران پزشک در مطب‌های پزشکی و درمانگاهها توصیه شده است که بیماران مشکوک را به مراکز سطح ۲ و ۳ به ترتیب شامل مراکز جامع خدمات سلامت و بیمارستانهای تعیین شده ارجاع دهند.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به تبلیغات کاذب و اغواگرایانه قارچ گانودرما در فضای مجازی گفت: طبق تحقیقات انجام شده پزشکی مصرف این قارچ در درمان بیماریهای مختلف مانند امراض پوستی نقشی ندارند و تبلیغات صورت گرفته در این راستا با هدف سودجویی و تطمیع بیماران دنبال می‌شود.

بر اساس ابلاغ "ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا" هم‌اینک تمامی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالنهای مجالس عمومی، ورزشگاهها و سالنهای ورزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایشهای غیرضرور به منظور پیشگیری از احتمال شیوع بیماری همه‌گیر کرونا تعطیل و متوقف شده‌اند.

این شرایط اجتناب‌ناپذیر سبب کاهش رفت و آمدهای مردم و مراودات عمومی شده و خود به‌ خود بر کاهش فعالیتهای بازار، اصناف و امور تجاری تاثیر گذاشته است.

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۹۱ نفر از شهروندان مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در خراسان رضوی تاکنون برای تشخیص دقیق نوع بیماری مورد آزمایش تخصصی قرار گرفته‌ و از این میان فقط دو نفر بر اساس نتایج آزمایش تخصصی، مبتلا به ویروس کرونا شناخته شده‌اند.
ایرنا




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.