اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 اسفند 1398 / کد مطلب: 13910 / نظرات: 0


رشد ۳ درصدی میزان بارندگی در خراسان رضوی نسبت به دوره آماری ۳۰ ساله


رشد ۳ درصدی میزان بارندگی در خراسان رضوی نسبت به دوره آماری ۳۰ ساله رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، با بیان اینکه میزان بارندگی در سال زراعی جدید نسبت به دوره آماری ۳۰ ساله ۳ درصد رشد داشته، گفت: بارش‌های سال جاری با همین پراکندگی بر روی کشت غلات و دانه‌های گیاهی مانند کلزا مفید است.
محمدرضا اورانی اظهار کرد: از ابتدای مهرماه سال جاری که سال زراعی جدید شروع شده تا ششم اسفندماه، میزان بارندگی در کل استان ۱۰۳ میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال زارعی گذشته که حدود ۱۳۲ میلیمتر بارش داشتیم، ۲۳ درصد کاهش داشته است.

رئیس جهادکشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: البته میزان بارندگی در سال زراعی جدید نسبت به دوره آماری ۳۰ ساله حدود ۳ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: این میزان بارندگی با همین پراکندگی بر روی کشت غلات و دانه‌های گیاهی مانند کلزا مفید است.

اورانی همچنین به شدت بارندگی در برخی نقاط استان اشاره کرد و افزود: شدت بارندگی در برخی نقاط ممکن است، باعث سیل شود که هشدارهای لازم در این خصوص به کشاورزان و تولید‌کنندگان داده شده است.

رئیس جهادکشاورزی خراسان رضوی اضافه کرد: از ۸۵۰ هزار هکتار سطح زیرکشت قطعی در استان ۳۳۰ هزار هکتار سطح زیر کشت باغات و ۵۲۰ هزار هکتار سطح زراعی استان است که در این قالب بیش از ۳۳۸ هزار بهره‌بردار در این زمینه فعالیت می‌کنند.
فارس





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.