اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 20 اسفند 1398 / کد مطلب: 13944 / نظرات: 0


۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در غرب خراسان رضوی بهبود یافتند


۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در غرب خراسان رضوی بهبود یافتند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: از مجموع ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی تاکنون ۱۳ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

دکتر فاطمه نوده افزود: بیماران بهبود یافته و اطرافیان آنها در منزل تحت مراقبت روزانه کادر ویژه بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار قرار دارند.  

وی ادامه داد: دو بیمار مبتلا به کرونا در مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار بستری و تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون مورد فوتی ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در حوزه این دانشگاه نداشتیم.

وی خود مراقبتی و رعایت بهداشت فردی را مهمترین اقدام موثر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ذکر کرد و گفت: همه مردم باید با جدیت به این توصیه توجه ویژه داشته و به آن عمل کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: هم‌اینک علاوه بر فعالیت مستمر کمیته بحران این دانشگاه و کارگروه سلامت و امنیت غذایی برای پیشگیری از بیماری و مهار شیوع ویروس کووید ۱۹، دست‌اندرکاران حوزه معاونت بهداشتی، رابطان بهداشت و بهورزان نیز در شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن بطور شبانه‌روزی در این ارتباط فعالیت دارند.

وی ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی در شهر سبزوار بطور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شهروندان می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۴۴۰۱۱۳۳۳ هرگونه پرسش و ابهام خود را پیرامون بیماری همه‌گیر و نکات بهداشتی مرتبط با آن طرح نموده و از کارشناسانی که بطور ویژه در خصوص بیماری کرونا آموزش‌دیده‌اند پاسخ بگیرند.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت حدود نیم میلیون نفری ساکن شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.