اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 5 فروردين 1399 / کد مطلب: 13987 / نظرات: 0


کرونا وضعیت سبزوار را قرمز کرد


کرونا وضعیت سبزوار را قرمز کرد
فرماندار ویژه سبزوار گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان و جانباختگان ناشی از ویروس کرونا وضعیت این شهرستان قرمز اعلام شده است.

احمد برادران روز سه شنبه در ستاد پیشگیری از کرونا در سبزوار افزود: طی سه روز گذشته شیب ابتلا به بیماری کرونا در شهرستان به شدت صعودی بوده لذا از شهروندان تقاضا داریم برای مهار این ویروس خطرناک علاوه بر رعایت بهداشت فردی از منازل خود خارج نشوند.
وی تصریح کرد: یکی از عوامل افزایش آمار مبتلایان کرونا سفرهای نوروزی هموطنان سبزواری که در سایر مناطق زندگی می کنند به این شهرستان بوده است.
فرماندار سبزوار گفت: شهروندان در نیمه دوم تعطیلات نورزوی از سفرهای غیرضروری به شدت پرهیز کنند تا با همیاری همه نهادها و مردم از رشد شیب صعودی بیماری کرونا عبور  کنیم.
برادران افزود: برای جلوگیری از شیوع کرونا کار غربالگری و تب سنجی مسافران در ورودیهای شهرستان سبزوار انجام می شود و تلاش شده از ورود خودروهای غیر بومی به سبزوار جلوگیری شود.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در شهرستان سبزوار، اغلب صنوف به جز نانوایی ها، سوپرمارکت‌ها، قصابی ها، مغازه های فروش مرغ و میوه فروشی ها تعطیل شده‌اند.
بر مبنای آمار معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار آمار جانباختگان کرونا در شهرستانهای زیر پوشش این دانشگاه به ۹ تن رسیده و شمار شهروندان مبتلا به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع در غرب خراسان رضوی تاکنون به ۸۳ نفر رسیده است.

مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است. ۷۸ هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۲۲۲ روستای این شهرستان سکونت دارند. سبزوار مرکب از سه بخش مرکزی، ششتمد و روداب است. ۲۴۷ هزار نفر در شهر سه هزار و ۷۵۴ هکتاری سبزوار مرکز این شهرستان سکونت دارند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.