اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 فروردين 1399 / کد مطلب: 13999 / نظرات: 0


طرح فاصله گذاری اجتماعی نتیجه بخش است


طرح فاصله گذاری اجتماعی نتیجه بخش است
فرماندار داورزن گفت: از آغاز اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی سفرها کاهش یافته و نشان می‌دهد این طرح با کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا نتیجه بخش خواهد بود.

حسین اسدالهی افزود: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تمامی سفرها و ورود به داورزن برای افراد غیرساکن ممنوع شده و از مسافران و افراد غیربومی خواسته شده است زودتر این شهرستان را به مقصد سکونت دایمی خود ترک نمایند.

وی ادامه داد: از آغاز اجرای این طرح محدودیت رفت و آمدها و تجمع در داورزن اعمال شده بطوریکه تا ظهر روز گذشته افزون بر یک هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو دارای پلاک غیربومی از مسیر شهرستان داورزن بازگردانده شد.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرستان داورزن به عنوان میقات الرضا (ع) و دروازه ورودی خطه خراسان رضوی است برای کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا پست کاهک شهرستان برای غربالگری افرادی که سفر ضروری دارند فعال است.

اسدالهی افزود: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، اصناف غیرخدماتی شهرستان نیز تعطیل شده و فعالیت سایر صنوف مشروط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه مهار بیماری کرونا نیازمند همراهی و همدلی همه شهروندان است، ادامه داد: محدودیت ها و ممنوعیت های ضروری طرح فاصله گذاری اجتماعی در جهت صیانت از سلامت شهروندان است.

طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می‌شود.

مدت تعیین شده برای اجرای این طرح هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری است که در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله‌گذاری اجتماعی به معنای تلاش برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی است.

این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند، یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلای به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند. بر این اساس سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.

اجرای این طرح مراحل مختلف دارد که برخی از آن پیشتر اجرا شده‌ و اینک اقداماتی دیگر بر تمهیدات گذشته افزوده می‌شود.

از جمله اقدامات در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که تاکنون نیز اجرایی شده تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمع‌هایی مانند مراسم ختم و عروسی است.

به حداقل رساندن مسافرت‌های بین‌شهری نیز از مواردی است که در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پیگیری می‌شود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.