اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 4 دي 1390 / کد مطلب: 1406 / نظرات: 0

یك مسوول:


9/2 میلیارد ریال اعتبار برای حوزه میراث فرهنگی سبزوار اختصاص یافت


92 میلیارد ریال اعتبار برای حوزه میراث فرهنگی سبزوار اختصاص یافت  رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سبزوار از تصویب 9/2 میلیارد ریال اعتبار برای حوزه میراث فرهنگی این شهرستان در سال جاری خبر داد. 
 
' حشمت الله متین فر'  در گفت و گو با ایرنا گفت : این اعتبار برای مرمت تعدادی از آثار تاریخی ، طرح های مطالعاتی ، تعیین حریم و ثبت آثار این حوزه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پس از پیشنهاد طرح های مرمتی مورد نظر شهرستان به استان، با چهار طرح مرمت و نگهداری باغ و آرامگاه و هفت طرح شامل تعمیر مسجد پامنار ، حسینیه زرگرها ، مسجد جامع ، مصلای تاریخی ، امامزاده عزیزآباد ، كاروانسرای كانون و مرمت اضطراری تعدادی از ابنیه این شهرستان كه حالت اضطراری دارند از محل اعتبارات استانی امسال موافقت شد.

وی با اظهار اینكه بناهایی از جمله آرامگاه بقراط و یخدان های سبزوار از محل اعتبارات اضطراری در حال مرمت هستند، افزود: مرمت آرامگاه بقراط در حال اتمام است .

این مسوول گفت: طرح های مرمتی مساجد جامع و پامنار سبزوار با هماهنگی بسیار خوب هیات امنا و اداره اوقاف و امور خیریه و این اداره طبق موافقت نامه ابلاغی در حال انجام است.

وی با اشاره به در حال آماده بودن طرح مرمتی كاروانسرای كانون سبزوار گفت: این طرح مرمتی بیشتر در بحث بام سازی كاروانسراست.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سبزوار همچنین با بیان اینكه طرح های مشاركتی میراث فرهنگی در حوزه مرمت و حفظ و حراست بنا از رشد خوبی در این شهرستان برخوردار است ،گفت: تا كنون 14 پروژه به صورت مشاركتی و با همكاری شهرداری ، شوای اسلامی شهر ، هیات امنای مساجد و امامزادگان و دهیاری روستاها انجام شده و یا در حال اجرا و یا اقدام است.

وی برخی از این طرح های مشاركتی را شامل مرمت امامزاده استیر ، امامزاده چشام و بقعه بابالنگر با همكاری هیات امنای آنها ذكر كرد.

وی افزود: همچنین محوطه سازی آرامگاه بقراط ،مصلای تاریخی ، كاروانسرای عرب ها ، ایجاد سرویس بهداشتی در پارك شهدای گمنام و احداث پایگاه اطلاع رسانی در قالب اهدای زمین با همكاری شهرداری و شورای اسلامی شهر سبزوار انجام شده و یا در حال انجام است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.