اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 28 فروردين 1399 / کد مطلب: 14073 / نظرات: 0


چهار کانون بیماری تب برفکی در سبزوار شناسایی شد


چهار کانون بیماری تب برفکی در سبزوار شناسایی شد رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: چهار کانون بیماری تب برفکی دام سبک و سنگین در این شهرستان شناسایی شد که اقدامات لازم برای مهار این بیماری آغاز شده است.

دکتر ولی الله جغتایی افزود: ۲ کانون بیماری تب برفکی در بخش‌های روداب و  ششتمد و ۲ کانون دیگر در حاشیه شهر سبزوار شناسایی شده‌اند.
وی ادامه داد: با حضور دامپزشکان در کانون‌های تب برفکی شهرستان اقدامات واکسیناسیون و تخصصی برای جلوگیری از شیوع بیشتر  این بیماری انجام شده است.
وی با اشاره به احتمال شیوع دوباره این بیماری دامی گفت: دامداران از خرید دام‌های بدون گواهی بهداشتی خودداری نموده و از رفت و آمد افرادی که با سایر دامداری‌ها در ارتباط هستند به داخل گله یا دامداری خود جلوگیری کنند.
جغتایی افزود: دامداران همچنین در محل ورود و خروج دامداری حوضچه ضدعفونی ایجاد کرده و از محلول ضدعفونی مناسب استفاده کنند و در صورت مشاهده علائم بیماری شامل ریزش بزاق، زخم‌های دهانی، لنگش، قطع ناگهانی و کاهش شیردهی دام موضوع را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.
وی ادامه داد: تب برفکی نوعی بیماری ویروسی است که از طریق عواملی مانند نقل و انتقال دام‌های آلوده، رفت و آمد دامداران و افراد در تماس با دام و حمل و نقل خودروهای حمل دام انتشار می‌یابد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.