اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 31 فروردين 1399 / کد مطلب: 14083 / نظرات: 0


بهزیستی سبزوار ۷۷۳ فرصت شغلی ایجاد کرد


بهزیستی سبزوار ۷۷۳ فرصت شغلی ایجاد کرد
رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: ۷۷۳ فرصت شغلی ظرف یک سال اخیر با پرداخت ۱۰۵ میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان زیر پوشش بهزیستی در این شهرستان ایجاد شده است.

مرضیه کسرایی‌فر افزود: اداره بهزیستی سبزوار در چارچوب تعهدات دستگاهها برای اشتعغالزایی پارسال موظف به ایجاد ۲۶۱ مورد اشتغال شده بود.

وی ادامه داد: تسهیلات اشتغال به مددجویان این نهاد از محل ردیف ۱۶ قانون بودجه کشور، اعتبارات توانبخشی مبتنی بر جامعه (سی.بی.آر)، حق بیمه سهم کارفرما و مشارکتهای مردمی پرداخت شده است.
رئیس اداره بهزیستی سبزوار گفت: این اداره پیرو تلاشهای صورت گرفته، نه تنها به همه تعهد خود در بخش اشتغال عمل کرد بلکه موفق به ایجاد فرصتهای شغلی جدید به میزان حدود ۲۰۰ درصد بیشتر از تعهد ابلاغی شد. 

وی همچنین به رویکرد توانمندسازی معیشتی و اجتماعی مددجویان به منظور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اشاره و بیان کرد: ۳۵۰ مورد از فرصتهای جدید شغلی در مراکز زیر پوشش اداره بهزیستی سبزوار ایجاد شده‌اند. 
کسرایی‌فر در مورد طرحهای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار نیز اظهارداشت: ۴۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی سازمان بهزیستی در سبزوار ظرف یک سال اخیر به زنان سرپرست خانوار در بخش مشاغل خانگی تعلق گرفت. 
۳۰ هزار مددجو در قالب ۱۲ هزار خانوار زیرپوشش خدمات سازمان بهزیستی سبزوار هستند. 

همچنین سبزوار رتبه دوم حاشیه‌نشینی را پس از مشهد در استان خراسان رضوی دارد زیرا شهری مرکزی شهرستان سبزوار از جمله شهرهای میانی است که با معضل سکونتگاه غیررسمی مواجه است.

نزدیک به ۳۰ هزار نفر از جمعیت این شهر در سکونتگاههای غیررسمی که دور تا دور آن را فراگرفته زندگی می‌کنند. ۸۰۰ هکتار از وسعت سه هزار و ۷۵۴ هکتاری شهر ۲۴۷ هزار نفری سبزوار سکونتگاه غیررسمی و محل سکونت حاشیه‌نشینان این شهر است. 

مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است. ۷۸  هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۲۲۲ روستای این شهرستان سکونت دارند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.