اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 31 فروردين 1399 / کد مطلب: 14084 / نظرات: 0


سرما به باغهای پسته خوشاب خسارت زد


سرما به باغهای پسته خوشاب خسارت زد
سرما و یخبندان در فصل بهار ظرف دو هفته اخیر به ۴۷ درصد از درختان باغهای باور محصول پسته شهرستان خوشاب واقع در غرب خراسان رضوی به میزان ۱۰ درصد خسارت زده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گستره سرمازده باغهای پسته این شهرستان را  سه هزار و ۶۲۰ هکتار اعلام کرد.

ابراهیم رودسرابی افزود: به این ترتیب سرما و یخبندان در نخستین ماه فصل بهار امسال به درختان پسته در ۴۷ درصد از مجموع باغهای بارور این محصول راهبردی شهرستان خوشاب خسارت زده است.
وی ادامه داد: خوشاب با ۱۱ هزار و ۸۰۰ هکتار باغ پسته، از نظر سطح زیرکشت این محصول رتبه دوم را در خراسان رضوی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: هفت هزار و ۷۰۰ هکتار از مجموع باغهای پسته این شهرستان دارای درختان بارور این محصول هستند.
وی همچنین ۹۵ درصد باغهای پسته خوشاب را فاقد پوشش بیمه ذکر و بیان کرد: به این ترتیب هیچ امکانی برای جبران زیان وارده به پسته‌کاران خوشابی و پرداخت غرامت وجود ندارد. 

رودسرابی افزود: تداوم اینگونه بلایای طبیعی به کشاورزان و باغداران گوشزد می‌کند که می‌بایست برای کاهش زیان و جبران خسارت محصولات حتما نسبت به بیمه نمودن مزارع و باغها اقدام نمایند.
وی گفت: بهره‌برداران بخش کشاورزی همچنین باید با پیگیری اطلاعیه‌های سازمان جهاد کشاورزی بر مبنای اخطاریه‌ها و پیش‌بینهای بهنگام سازمان هواشناسی اقدامات لازم را برای آمادگی به موقع در برابر حوادث طبیعی انجام دهند تا خسارت کمتری به دسترنج آنها وارد شود.
شهرستان خوشاب با ۳۶ هزار هکتار کشتزار و باغ، ۲۲۵ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۶۵ رشته قنات و ۲ رودخانه دائمی یکی از قطبهای مطرح کشاورزی در غرب خراسان رضوی است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.