اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 31 فروردين 1399 / کد مطلب: 14085 / نظرات: 0


ذخایر آبی در سبزوار افزایش یافته است


ذخایر آبی در سبزوار افزایش یافته است
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: در پی بارشهای فروردین ماه جاری و ذخیره افزون بر ۵۰۰ هزار مترمکعب آب در پنج سد خاکی، منابع آبی در دسترس این شهرستان افزایش یافته است.

عباسعلی کیانی‌فرد افزود: این در حالی است که سدهای خاکی سبزوار در طول سال زراعی گذشته خالی از آب بود. 

وی ادامه داد: امسال در پی حجم مطلوب نزولات آسمانی تاکنون حجم مناسبی آب پشت سدهای خاکی شهرستان سبزوار ذخیره شده است. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: ذخیره آب پشت بندهای خاکی با تغذیه سفره‌های آب زیرمینی و افزایش حجم آبدهی قناتها امسال رونق فعالیتهای کشاورزی، افزایش تولید و اشتغال را در پی دارد.
وی افزود: همچنین بارشهای امسال سطح پوشش گیاهی مراتع را بطور چشمگیری گسترش داده است.

کیانی‌فرد ادامه داد: پرپشتی و افزایش پوشش گیاهی مراتع نیز سبب بی‌نیازی نسبت به واردات نهاده‌های دامی به عنوان جایگرین علوفه، برای فعالیت بهتر، محصولات بیشتر و کیفی‌تر در زیربخش دامداری و دامپروری می‌شود. 
وی گفت: افزایش بارندگی همچنین کاهش نیاز به آبیاری طرحهای بیولوژیک را در پی داشته و به این ترتیب روند بیابان‌زدایی بیشتر شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار افزود: ظرف سالهای اخیر عملیات بیابان‌زدایی با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، کمک به افزایش پوشش گیاهی و مقابله با ریزگردها در این شهرستان اجرا شده است.
۸۰۰ هزار هکتار از وسعت یک میلیون هکتاری شهرستان سبزوار را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد.
تاکنون با هدف حراست از عرصه منابع طبیعی در سبزوار برای ۷۵۰ هزار هکتار زمینهای ملی این شهرستان سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.
مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است. ۷۸  هزار نفر از جمعیت سبزوار در ۲۲۲ روستای این شهرستان سکونت دارند. 

۲۲ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در زیربخشهای زراعت، باغبانی و دامداری سبزوار فعالیت دارند. این شهرستان ۵۶ هزار هکتار سطح زیر کشت آبی دارد که حدود ۳۷ هزار آن زراعی و ۱۹ هزار هکتار باغ است. شهرستان سبزوار با حدود هفت هزار هکتار سطح زیر کشت وش پنبه نیز رتبه نخست را از این نظر در خراسان رضوی دارد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.