اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 31 فروردين 1399 / کد مطلب: 14086 / نظرات: 0


حمایت از واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا کمک به جهش تولید است


حمایت از واحدهای تولیدی آسیب دیده از کرونا کمک به جهش تولید است
فرماندار ویژه سبزوار گفت: حمایت دولت و دستگاه‌های اجرایی از اصناف و واحدهای تولیدی که بر اثر شیوع بیماری کرونا دچار آسیب شده اند گامی در راستای جهش تولید است.

احمد برادران روز یکشنبه در نشست با اعضای اتحادیه های صنفی سبزوار افزود: بازاریان و صنوف سبزوار در اسفند ماه که بهار کار آنها بود با وجود خسارت‌های مالی همکاری خوبی با ستاد پیشگیری از کرونا در این شهرستان داشتند.
وی اضافه کرد: افزون بر ۹۰ درصد از ۱۷ هزار واحد صنفی این شهرستان از دستورالعمل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مبنی بر تعطیلی موقت واحدهای صنفی به منظور پیشگیری از کرونا پیروی کردند.
فرماندار سبزوار گفت: با برآورد میزان خسارتی که صنوف این شهرستان در دوران تعطیلی موقت متحمل شده اند از طریق تسهیلات کم‌بهره بانکی از آنها حمایت می‌شود.
برادران افزود: موضوع کاهش مالیات صنوفی که کسب و کار آنها تعطیل شده و استفاده از بیمه بیکاری این مشاغل در دست بررسی است.

وی اضافه کرد: فرمانداری سبزوار تمام قد در کنار اصناف این شهرستان ایستاده است و پیگیری‌های لازم برای کاهش مشکلات آنها را از طریق نهادهای استانی پیگیری می کند.
رییس اتاق اصناف سبزوار نیز با تاکید بر رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند گفت: با وجود بازگشایی بیشتر واحدهای صنفی شهرستان برای پیشگیری از کرونا توصیه‌های بهداشتی به واحدهای صنفی داده شده است.
علی کیانی افزود: واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار به صورت مستمر بر فعالیت واحدهای اقتصادی شامل انبارها، سردخانه‌ها، مراکز عمده نگهداری کالا، مراکز تولید نهاده های دامی نظارت دارد و با تخلفات برخورد می‌کند.
وی ادامه داد:سامانه تلفنی ۱۲۴ نیز آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی از نحوه عرضه کالا و خدمات است.
۱۷ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۱ اتحادیه در شهرستان سبزوار فعالیت دارند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.