اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 4 دي 1390 / کد مطلب: 1409 / نظرات: 0


سبزوار رتبه سوم تعداد صنایع استان خراسان رضوی را دارد


سبزوار رتبه سوم تعداد صنایع استان خراسان رضوی را دارد  سرپرست اداره صنایع و معادن سبزوار گفت: این شهرستان از نظر تعداد صنایع و پروانه های بهره برداری صنعتی رتبه سوم استان خراسان رضوی را دارد. 
  
'علی امیدبخش'  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینكه مشهد و نیشابور رتبه های اول و دوم را در این حوزه دارند افزود: سبزوار در گذشته در رده های پائین تری بود كه طی سال های اخیر به رتبه سوم استان ارتقا یافته است.

وی مجموع پروانه های بهره برداری صنعتی سبزوار را 223 فقره با حجم سرمایه گذاری دو هزار و 385 میلیارد ریال ذكر كرد و گفت: چهار هزار و 356 نفر در این بخش مشغول كار هستند.

وی تعداد كل جواز های تاسیس صنعتی این شهرستان را هم 155 فقره با پیش بینی سرمایه گذاری پنج هزار و 265 میلیارد ریال و اشتغال چهار هزار و 603 نفر عنوان كرد.

سرپرست اداره صنایع و معادن سبزوار افزود: سبزوار با توجه به استعدادهای معدنی و كشاورزی و زیر ساخت های موجود می تواند فاصله خود را از نظر تعداد صنایع با مركز استان كاهش دهد.

وی با بیان اینكه سبزوار به عنوان قطب معدنی مطرح است و از نظر صنایع معدنی و جانبی می تواند گسترش یابد اظهارداشت: استعداد بخش كشاورزی این شهرستان در تولید محصولاتی از جمله دانه های روغنی، پنبه و فلفل قرمز، ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری را بسیار توجیه پذیر كرده است.

وی از تكمیل عملیات اجرایی شهرك صنعتی شماره دو سبزوار و در حال واگذاری بودن زمین های آن خبر داد و گفت: آب، برق و گاز این شهرك در حال پیگیری است و زیر ساخت های آن برای سرمایه گذاری فراهم است.

وی با بیان اینكه همكاری بین مسوولان این شهرستان موجب جهش خوب صنعتی در سبزوار شده افزود: مسوولان سبزوار نهایت همكاری را در حد توان با سرمایه گذاران دارند.

وی با اشاره به وجود زیر ساخت هایی همچون فرودگاه، گاز، آب، برق و منطقه ویژه اقتصادی مصوب در سبزوار ، این شهرستان را دارای استعداد فیزیكی و سیستم اداری آماده برای حضور سرمایه گذاران دانست.

سرپرست اداره صنایع و معادن سبزوار همچنین از صدور 13 پروانه بهره برداری صنعتی طی هشت ماه امسال در این شهرستان خبر داد و گفت: این پروانه های بهره برداری با حجم سرمایه گذاری 289 میلیارد ریال و اشتغال 731 نفر صادر شده است
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.