اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 ارديبهشت 1399 / کد مطلب: 14091 / نظرات: 0


پایش مناطق حفاظتی محیط زیست در سبزوار شدت یافت


پایش مناطق حفاظتی محیط زیست در سبزوار شدت یافت
رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: همزمان با فصل زاد و ولد آهوان و دیگر گونه‌های جانوری عملیات پایش و بازرسی از مناطق حفاظت‌شده زیستی در این شهرستان شدت یافته است.

حمیدرضا صادقی ، منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد را یکی از زیستگاه‌های مهم آهوان در ایران دانست و افزود: فعالیت کارشناسان و محیط‌بانان محیط زیست در قالب واحدهای گشت به منظور پایش مستمر در این منطقه تقویت شده و موجب ارتقای امنیت زیستگاه برای گونه‌های جانوری از جمله آهو در محدوده شیراحمد شده است.
وی ادامه داد: در ماه‌هایی که فصل طبیعی زادآوری آهوان است، محیط‌بانان با پایش مستمر برای مقابله با هرگونه فعالیت ویرانگر متجاوزان به محیط زیست مانع زنده‌گیری بره‌ها و شکار آهو توسط شکارچیان می‌شوند.

وی گفت: بیشتر گونه‌های جانوران وحشی در فصل اخیر شروع به زایمان در عرصه طبیعی کرده‌اند. 

صادقی افزود: به همین خاطر کوهنوردان، دوستداران طبیعت‌ و نیز ساکنان محلی هنگام حضور در این عرصه‌ها و در صورت مواجهه با نوزادان جانوران باید از نزدیک شدن به آنها پرهیز کرده و از آنها فاصله بگیرند.
قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت‌شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.
دو منطقه حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکار ممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار و داورزن در غرب خراسان رضوی قرار دارند. 
پناهگاه ۲۳ هزار هکتاری حیات‌وحش شیراحمد در ۱۵ کیلومتری جنوب سبزوار واقع است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.