اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 8 ارديبهشت 1399 / کد مطلب: 14108 / نظرات: 0


اختصاص ۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات برای کسب و کارهای فرهنگی خراسان رضوی


اختصاص ۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات برای کسب و کارهای فرهنگی خراسان رضوی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پارسال از دو محل صندوق کارآفرینی امید و تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، ۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات برای صاحبان کسب و کارهای فرهنگی و هنری استان در نظر گرفته شد که روند تخصیص آن در حال انجام است.

جعفر مروارید  افزود: در سال رونق تولید و همگام با برنامه "مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی" استاندار خراسان رضوی برای حمایت از کسب و کارهای فرهنگی، برنامه ویژه‌ای به صورت متمرکز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین و اجرا شد که پیش بینی تسهیلات مزبور در این راستا بود.

وی ادامه داد: هم ‌اینک از محل کل تسهیلات در نظر گرفته شده، ۱۸ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد برای کسب و کار در فضاهای شهری به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته، صاحبان ۲۱ رسته کسب و کار فرهنگی، هنری و قرآنی از جمله توسعه و بازسازی نگارخانه، توسعه چاپ دیجیتال، چاپ و بسته‌بندی، توسعه و بازسازی آموزشگاه، توسعه سالن نمایش و استودیوی نمایشی و کتابکده، برای دریافت تسهیلات یک میلیارد ریالی، ۱.۵ میلیارد ریالی و نیم میلیارد ریالی بسته به نوع تقاضا با کارمزد چهار درصد از محل صندوق کارآفرینی امید در شهرستانهای مشهد، کاشمر، خوشاب، سبزوار، نیشابور و کلات به بانک معرفی شده‌اند.

مروارید افزود: در این راستا "پردیس تئاتر مستقل" به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به صندوق کارآفرینی امید معرفی، و "مرکز تئاتر کربن" به میزان یک میلیارد ریال به صندوق کارآفرینی امید معرفی و در مرحله بررسی صندوق است.

تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همزمان با اجرای الگوی مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی استاندار خراسان رضوی، کارگروهی ویژه مبتنی بر این الگو در این اداره کل شکل گرفت تا با بررسی موضوع و گفت و گو با موسسات فرهنگی و هنری، برقراری ارتباط با مرکز و تقویت رابطه با بانکها بتوان رونق تولید را در فضای فرهنگی محقق کرد.

مروارید افزود: سال گذشته از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، ۲۷۶ میلیارد ریال به خراسان رضوی تعلق گرفت که از این محل ۱۲ موسسه فرهنگی و هنری، مد و لباس، نشریات بزرگ در استان، جهت استفاده از تسهیلات یارانه ای به بانکها معرفی شدند.

وی ادامه داد: تاکنون نیز ۱۲ طرح فرهنگی و هنری در شهرهای مشهد، نیشابور و سبزوار متقاضی استفاده از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه به میزان ۳۱۶ میلیارد ریال شده اند که از این میزان ۱۰۱ میلیارد ریال به بانکها معرفی شده‌اند.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.