اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 5 دي 1390 / کد مطلب: 1412 / نظرات: 0

رییس دادگستری سبزوار:


مردم درحماسه 9دی طومار بدخواهان و منحرفان را درهم پیچیدند


مردم درحماسه 9دی طومار بدخواهان و منحرفان را درهم پیچیدند
 رییس دادگستری سبزوار گفت: مردم ما در روز 9 دی ماه 88 با الهام از انقلاب عاشورا طومار بدخواهان ، منحرفان ، مسجد نشینان مسجد ضرار و سوء استفاده كنندگان از شعارهای انقلاب را در هم پیچیدند. 
  
به گزارش ایرنا ،حجت الاسلام و المسلمین 'مهدی سید آبادی'  در همایش روز بصیرت كه با حضور فرهنگیان و مدیران و مربیان پرورشی سبزوار ، درآستانه یوم ا... 9 دی برگزار شد ،قرار داشتن در ایام صفر و تناسب آن با حماسه 9 دی را خاطر نشان كرد.

وی اظهار داشت: حماسه 9 دی سال 88 زمانی رقم خوردكه دشمن خباثت خود را به اوج رسانده و به مراسم سوگواری حضرت اباعبدا... (ع)جسارت شد.

وی با اظهار اینكه انقلاب اسلامی ما محصول بزرگداشت ایام ا... ها در طول صدها سال است، افزود: حماسه 9 دی آرزوی همه كسانی را كه امید به گشایش روزنه ای برای نفوذ در انقلاب و به انحراف كشاندن آن داشتند به یاس تبدیل كرد.

وی جنگ نرم شدید بین حق و باطل در حدود سال 61 هجری قمری و حدود یك هزار و 370 سال قبل را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حادثه 9 دی تاریخ جنگ نرم حق و باطل یكبار دیگر تكرار شد.

رییس دادگستری سبزوار در مورد انحرافات دینی ایجاد شده در سه نقطه مهم جهان اسلام از جمله حجاز و عراق و روشنگری های امام سجاد و حضرت زینب (س) در شام و مدینه پس از واقعه عاشورا مطالبی بیان كرد و نتیجه آن را تكمیل شدن شناخت و بصیرت مردم دانست .

وی با مطرح كردن این سووال كه 'چرا یزید، اسرا را در كربلا نكشت 'این موضوع را نقطه تاریكی در تاریخ برشمرد و گفت: هدف یزید از اینكار زهر چشم گرفتن از دشمنان و آغاز جنگ نرمی برای پاك كردن همیشگی یاد فرزندان پیامبر (ص) از ذهن ها بود.

وی اضافه كرد: روشنگری ها و بصیرت افزایی كه توسط امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) انجام شد نقشه بنی امیه را برملا كرد و مردم شناختندكه این اسرا ، اسیر خارجی (آشوبگر ) نبوده بلكه اهل بیت پیامبر (س) هستند و یزید شایسته حكومت نیست.

حجت الاسلام 'سید آبادی 'با اظهار اینكه در حماسه 9 دی كه روز بصیرت است نیز شناخت مردم به اوج رسید، افزود: اگر شناخت درست شود بقیه كارها نیز درست خواهد شد.

وی در بخشی از سخنانش گفت: در حال حاضر به اذعان همه مسلمانان و دنیا به جز برخی سران مرتجع جهان اسلام ،تنها صدایی كه بر محور دین و زندگی آزاد دین مدارانه ندا می دهد جمهوری اسلامی ایران است.

رییس دادگستری سبزوار شناخت زمان و دشمن را درس عاشورا دانست و گفت: در طول تاریخ هر زمانی كه دشمن و دوست را اشتباه گرفتیم لطمه بسیار بزرگی خوردیم و در مواردی تا امروز هم در حال پرداخت تاوان آن هستیم.

وی ظاهر بینی برخی مردم دوران حضرت علی (ع) ، عدم استفاده از توانمندی های علمی و عدم تقاضا برای تشكیل كرسی های درس توسط ایشان را به عنوان یك نمونه تاریخی نام برد.

وی تدبیر ، سیاستمداری ، شجاعت و ... این امام همام را خاطر نشان كرد وگفت: نامه امام علی (ع) به مالك اشتر به عنوان یك سند رسمی بین المللی در سطح مدیریتی ثبت سازمان ملل متحد شده است.

وی ستم عده ای به امام حسن مجتبی (ع)، اشغال فلسطین و به یغما رفتن قلب عالم اسلام و ماجرای مشروطه را نمونه های تاریخی دیگری از ساده اندیشی ها ، عدم شناخت باطن و عدم بصیرت برشمرد.

وی با اظهار اینكه این جنگ نرم تمام شدنی نیست ، تبلیغات مسموم دشمن علیه شخصیت ها و ارگانهای اساسی نظام با انگیزه گمراه كردن مردم را متذكر شد.

این مسوول افزود: دشمن گاه اصل ولایت فقیه را تشبیه به استبداد می كند و حال آنكه ما ولی فقیه را جانشین پیامبر و حضرت امیرالمومنین(ع) می دانیم و ولی فقیه همه چیز را برای آخرت خود و سرافرازی ملت می خواهد.

وی اضافه كرد: توطئه های دشمنان زمانی موثر می افتد كه از مبنا غافل شده و ظاهر را در نظر بگیریم .

این مسوول بیان داشت: دشمن به طور مستقیم موفق به تخریب نظام جمهوری اسلامی و مطرح كردن آن به عنوان نظامی ناكارآمد ، جنگ طلب ، غیرمردمی و ... در 30 سال گذشته نشد.

وی افزود: همین امر موجب شد تا دشمن در فتنه سال 88 عده ای را علم كرد و خواست اینها را به عنوان انقلابی ، اهل جبهه ، مردمدار و غیره در مقابل انقلاب قرار دهد و از وجهه و سابقه گذشته اینها مایه بگذارد و تقلب در انتخابات را مطرح كند .

وی با اشاره به گوشه هایی از فتنه سال 88 ادامه داد: خوشبختانه دین ما همیشه توسط یك مرد فاسد تایید می شود چنانكه اگر یزیدی نبود امروز شیعیانی در لبنان نبودند كه خار چشم اسرائیل شوند و اگر منافقانی نبودند امروز چهره حضرت علی (ع) نمایان و پر فروغ نبود.

وی تدبر در تاریخ و هوشیاری در مقابل جنگ نرم را به همه توصیه كرد و علم و آگاهی و ایمان را پیش نیاز دچار نشدن به فتنه ها دانست.

رییس دادگستری سبزوار در بخشی از سخنانش از راه اندازی رسمی شورای پیشگیری از قوع جرم در این شهرستان در آینده نزدیك هم خبر داد و گفت: با توجه به شدیدتر شدن جنگ نرم در طی زمان ایجاد این شورا از ضرورت ها بود.

رییس شعبه 43 دادگاه كیفری استان مراقبت از فرزندان و دانش آموزان به ویژه مقطع دبیرستان را توسط خانواده و مدرسه به عنوان پناهگاه و چتر حمایتی مورد تاكید قرار داد.

وی جلوگیری برخی خانواده ها از ازدواج فرزندان خود به دلایل نه چندان منطقی و در حالیكه در سن ازدواج هستند را هم مورد نقد قرار داد.

وی همچنین در آستانه انتخابات مجلس نهم برخی از تخلفات و جرایم انتخاباتی را بیان كرد و گفت: تخصیص دوشعبه در دادسرا و محاكم كیفری و تعیین قضات ویژه اقداماتی است كه در رابطه با مراقبت جرایم انتخاباتی به ما تكلیف شده است.

وی با اشاره به دخالت سه گروه شامل مردم ، كاندیداها و دشمنان و مخالفان در انتخابا ت ،ضمن بیان مطالب و هشدارهایی در این موارد ، خطاب به مردم گفت: مردم باید از حق خود در انتخابات استفاده كنند چراكه هر جا از حقی درست استفاده نشده تاوانی به دنبال داشته است.

وی در مورد سوء استفاده های دشمنان از انتخابات از جمله تلاش آنها برای كاهش مشاركت مردم هشدار داد.

رییس دادگستری سبزوار ابراز امیدواری كرد: همه انتخابات در آینده تجمیع شود چرا كه هزینه های بالایی برای نظام اداری كشور دارد.

این همایش به همت آموزش و پرورش سبزوار در محل تالار اندیشه این شهر برگزار شد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.