اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 ارديبهشت 1399 / کد مطلب: 14123 / نظرات: 0


کابین امواج ضدعفونی کننده در دانشگاه حکیم سبزواری ساخته شد


کابین امواج ضدعفونی کننده در دانشگاه حکیم سبزواری ساخته شد
کابین امواج ضدعفونی کننده جهت کاهش بار ویروسی پرسنل مراکز درمانی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به دست پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری طراحی و ساخته شد.

مسوول تیم طراحی این کابین و عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: کابین امواج ضدعفونی کننده در گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری جهت کمک به  پرسنل خدوم درمان سبزوار که در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند طراحی و ساخته شده است.

دکتر احسان کوشکی افزود: با توجه به ویژگی هایی که در طراحی این کابین مورد توجه قرار گرفته این دستگاه می تواند در از بین بردن بخش اعظمی از آلودگی هایی ویروسی مفید واقع شود.

وی با اشاره به این که این دستگاه به صورت خودکار و با ورود فرد به داخل کابین راه اندازی می شود اظهار داشت: همزمان با ورود فرد به کابین، چشمه های متعدد نور فرابنفش و نیز چهار چشمه فراصوت، بخش میانی بدن شخص شامل لباس‌ها و دست‌ها که بیشتر در تماس با آلودگی است را به مدت ۲۰ ثانیه به صورت کامل پرتو دهی می‌کند.

عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه حکیم سبزواری گفت: مزیت مهم این دستگاه غیر لمسی بودن کابین است که سبب می شود پرسنل درمان پس از استفاده از آن و هنگام ترک مراکز درمانی با اطمینان بیشتری از محیط خارج وارد شوند.

کوشکی با تاکید بر این که تمامی تجهیزات مورد استفاده در این کابین از داخل کشور تامین شده است افزود: کار تحقیقاتی روی این کابین جهت افزودن گزینه های بیشتر روی آن توسط  استادان گروه فیزیک این دانشگاه ادامه دارد.

دانشگاه حکیم سبزواری جزء ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه دهم اردیبهشت اعلام کرد: تاکنون ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۸۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۹۵۷ تن رسید.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.