اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 14 ارديبهشت 1399 / کد مطلب: 14126 / نظرات: 0

فرمانده سپاه امام رضا (ع):


توجه به شهدا در زمره خیرات برتر است


توجه به شهدا در زمره خیرات برتر است  فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی گفت: توجه به فرهنگ شهدا و انتقال آن به نسل‌های آینده در زمره خیرات و برکات برتر است.

سردار یعقوبعلی نظری در نشست شورای عالی سیاستگذاری کنگره یک هزار و ۶۰۰ شهید غرب خراسان رضوی در سبزوار افزود: برگزاری یادواره‌ها و کنگره شهدا از راه‌های ترویج ارزش‌های دینی، اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت در فضای جامعه است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی دومین کنگره ملی ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: کمیته‌های مرکزی برگزاری این کنگره ایجاد شده و از این طریق هدایت های تخصصی ستادهای شهرستانی انجام می‌شود.  
وی گفت: کنگره شهدا فرصتی برای نقش پذیری آحاد جامعه شامل دانش‌آموزان، دانشجویان، جوانان و اقشار مختلف است که در این صورت اثرپذیری و برکات بیشتر و ماندگار خواهد داشت.
سردار نظری افزود: برگزاری کنگره ملی شهدای خراسان رضوی با رویکرد تولید آثار، محتوا و گردآوری اسناد و مدارک با تلاش همه بزرگان که توفیق خدمت به شهدا  را دارند نقطه آغازی برای بهرهگیری آیندگان است.
وی با اشاره به یک هزار و ۶۰۰ شهید والامقام شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن ادامه داد: این منطقه شهدای بزرگ و شاخصی داشته است لذا باید با بسیج عمومی برای برگزاری کنگره، فضایی فراهم شود که همه ظرفیت های فکری پای کار بیایند.
نخستین کنگره ملی شهدای خراسان رضوی سال ۱۳۸۸ در مشهد برگزار شد و مطابق برنامه‌ریزی، دومین کنگره ملی ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
خراسان رضوی در طول هشت سال دوران دفاع مقدس افزون بر ۳۰۰ هزار رزمنده داوطلب و بسیجی را به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل گسیل کرد. این استان حدود ۱۸ هزار شهید، ۴۹ هزار و ۱۲۷ جانباز و سه هزار و ۳۹۵ آزاده سرافراز تقدیم انقلاب و نظام مقدس جمهری اسلامی ایران کرده است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.