اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 14 ارديبهشت 1399 / کد مطلب: 14127 / نظرات: 0

ایجاد چهار گذر فرهنگی و هنری در خراسان رضوی


ایجاد چهار گذر فرهنگی و هنری در خراسان رضوی


ایجاد چهار گذر فرهنگی و هنری در خراسان رضوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به منظور توسعه کسب و کارهای مرتبط با صنایع فرهنگی یک گذر فرهنگ و هنر در این استان راه‌اندازی شده و ایجاد سه گذر فرهنگ و هنر در حال پیگیری است.

جعفر مروارید افزود: ایده "گذرهای فرهنگی و هنری" به عنوان مکانی برای ارایه تولیدات هنری و فرهنگی از سوی هنرمندان، با اتخاذ رویکرد ثروت آفرینی از طریق فرهنگ و ارتقای سهم فرهنگ و هنر در تولید ناخالص ملی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و واحدهای مرتبط با آن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: گذر فرهنگ و هنر با هدف توسعه کسب و کارهای مرتبط با صنایع فرهنگی، زمینه‌سازی ارتباط مستقیم با مردم یا مصرف کنندگان با تولیدکنندگان، رفع موانع اقتصادی و ساختاری بازار هنر، شناسایی و ایجاد شبکه‌ای از تولیدکنندگان فرهنگی و هنری و در نهایت کسب سرمایه به‌ جای هزینه کردن سرمایه در الگوی مدیریت فرهنگی مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی گفت: گذر فرهنگ و هنر در این استان ضمن فراهم کردن زمینه دسترسی زائران و مجاوران به فرآورده‌های فرهنگی و هنری، ایده‌پردازی و نوآوری‌ها را تبدیل به محصول فناورانه و فرهنگی با رویکرد فروش می‌کند که این طرح بخش گمشده الگوی مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی در استان بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: گام نخست این هدف در برپایی نمایشگاه فروش آثار فرهنگی و هنری در بوستان کوهسنگی مشهد به عنوان یکی از مراکز مهم و محل تجمع شهروندان برداشته شد.

وی ادامه داد: پس از آن، گذر فرهنگ و هنر در فضای ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از مجتمع تجاری آسمان مشهد ایجاد شد که ۷۰ واحد شامل ۶۹ واحد تجاری و یک نگارخانه در رسته‌های رزین و پنبه، نقاشی، خوشنویسی، زیورآلات، تذهیب، مد و لباس، سفال و هنرهای حجمی، نگارگری، فیروزه تراشی، ساخت ادوات موسیقی، چرم و کتابت قرآن در آن مستقر شد و برای بیش از ۸۰ نفر شغل مستقیم ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه پس از شیوع کرونا و تعطیلی اجباری گذر فرهنگ و هنر مجتمع تجاری آسمان در مشهد، به دنبال بازگشایی مجدد آن هستیم، گفت: این گذر فرهنگ و هنر تا پایان دولت دوازدهم در اختیار صاحبان فرهنگ و هنر مشهد قرار خواهد داشت و اجاره مکان از آنان گرفته نمی‌شود و فقط هزینه شارژ و تبلیغات در ساختمان از سوی افراد پرداخت می‌شود.

مروارید افزود: راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر گلستان در فضایی به مساحت ۳۰ هزار مترمربع با استقرار ۵۰ رسته کسب و کار و ایجاد اشتغال برای ۶۰ تا ۱۴۰ نفر، راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر امین اسلامی در نیشابور در فضایی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ مترمربع با استقرار ۵۰ رسته کسب و کار و اشتغالزایی برای ۴۰ تا ۹۰ نفر و راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر سبزوار در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: هفت طرح کسب و کار برای استقرار در گذرهای فرهنگی و هنری به منظور بهره‌مندی از تسهیلات ارزان قیمت، برای دریافت ۱۹ میلیارد ریال وام، به صندوق کارآفرینی امید معرفی شده که مصوب شده یا در دست اقدام است.ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.