اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 24 ارديبهشت 1399 / کد مطلب: 14150 / نظرات: 0


زادآوری وحوش در سبزوار افزایش یافت


زادآوری وحوش در سبزوار افزایش یافت
رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: بارش‌های مناسب امسال و پوشش گیاهی غنی و متراکم سبب افزایش زادآوری و دوقلوزایی انواع وحوش در عرصه محیط زیست این شهرستان شده است.

حمیدرضا صادقی افزود: امسال زاد و ولد گونه‌های جانوری قوچ و میش، کل و بز و آهو در مناطق حفاظت شده شیر احمد و پروند و منطقه شکار ممنوع ریوند شهرستان‌های سبزوار و داورزن افزایش داشته است.
وی ادامه داد: بر مبنای سرشماری پاییزه حیات وحش، افزون بر سه هزار راس انواع قوچ و میش، کل و بز و  آهو در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع سبزوار و داورزن وجود دارند که با زادآوری و دوقلوزایی این تعداد بیشتر می‌شود.
رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار  گفت: همزمان با فصل زاد و ولد آهوان و دیگر گونه‌های جانوری عملیات پایش و بازرسی از مناطق حفاظت ‌شده زیستی در این شهرستان افزایش یافته است.  
گونه‌های جانوری همچون قوچ و میش، کل و بز، آهو و روباه، کاراکال و گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمجه و پرندگانی مانند بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه‌های شاخص جانوری منطقه پروند و شیراحمد سبزوار محسوب می‌شوند.
شهرستان‌های سبزوار و داورزن دارای دو منطقه حفاظت شده شیراحمد و پروند با مساحت ۳۹ هزار هکتار و دو منطقه شکار ممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.