اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 خرداد 1399 / کد مطلب: 14170 / نظرات: 0


احتمال وضعیت قرمز کرونا در داورزن وجود دارد


احتمال وضعیت قرمز کرونا در داورزن وجود دارد  رییس شبکه بهداشت و درمان داورزن گفت: به علت رعایت نکردن مقررات بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی در سطح اجتماع احتمال بازگشت وضعیت شیوع کرونا به سطح "قرمز" در این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی وجود دارد.

دکتر رضا خسروجردی  افزود: در پی عادی تلقی شدن وضعیت این شهرستان و عدم رعایت بهداشت فردی و جمعی، تعداد مبتلایان به کرونا در داورزن افزایش داشته است.  
وی ادامه داد: بی توجهی عمومی و فردی به ماندن در خانه، عدم استفاده از لوازم حفاظت فردی در معابر و اماکن، برگزاری محافل و دورهمی‌های عمومی و خصوصی و انجام سفرهای غیر ضروری از عوامل مهم افزایش بیماری کرونا در این شهرستان بوده است.
رییس شبکه بهداشت و درمان داورزن گفت: براساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۹۰ درصد موارد مبتلا به کرونا در شهرستان داورزن مربوط به مسافران یا افراد بومی بوده که به سایر مناطق سفر کرده‌اند.
وی افزود: شهرستان داورزن به عنوان میقات الرضا (ع) و دروازه ورودی خطه خراسان رضوی است لذا برای کنترل و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تدابیر لازم اتخاذ شده است.  
برای پیشگیری از شیوع کرونا ستادهای فرعی در شهر و روستاهای داورزن با محوریت مرکز بهداشت و درمان، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت روستایی فعال شده است.
داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.