اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 12 خرداد 1399 / کد مطلب: 14189 / نظرات: 0


۴۸ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری خراسان رضوی ثبت‌نام کردند


۴۸ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری خراسان رضوی ثبت‌نام کردند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۴۸ هزار نفر واجد شرایط در سامانه بیمه بیکاری این استان ثبت‌نام کردند که پس از پایش لازم، نخستین پرداختی‌ها از هفته جاری آغاز شده است.

محمد سنجری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه‌های تولیدی سبزوار  افزود: ۷۰۰ هزار نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری درکشور در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند و دولت حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی برای این موضوع تامین کرده است.
وی با اشاره به این که بحران ناشی از کرونا مشاغل زیادی را در بخش های خدمات و صنوف تحت تاثیر قرار داد تصریح کرد: دولت با وجود مشکلات در قالب‌های مختلف سبد معیشت، کارت اعتباری ۱۰ میلیون ریالی یارانه بگیران، بیمه بیکاری و تسهیلات به بنگاههای اقتصادی حمایت از آسیب دیدگان را در دستور کار قرار داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: دولت برای حمایت از وضعیت معیشتی افراد کم درآمد که از شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شدند سه بسته حمایتی  به مبالغ دو تا ۶ میلیون ریال را طی سه مرحله برای سه میلیون نفر پرداخت کرد.
سنجری با اشاره به حمایت دولت از ۱۳ رسته شغلی آسیب دیده از شیوع کرونا افزود: کارگاه‌هایی که بر اثر کرونا آسیب دیده اند در صورت حفظ اشتغال موجود، تسهیلات ۱۲۰ تا ۱۶۰ میلیون ریالی بابت هر نیروی کار دریافت خواهند کرد.
وی ادامه داد: بیشترین آسیب کرونا در این استان به مشاغل خدمات و گردشگری وارد شد و با توجه به اینکه  ۶۰ درصد اشتغال  استان در حوزه خدمات و  ۵۰ درصد در صنعت هتل کشور در مشهد متمرکز است محدودیت زیادی برای این مشاغل ایجاد شد.
مرکز شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز یکشنبه یازدهم خرداد ۱۳۹۹،  ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۶۳ تن در ۲۴ ساعت گذشته،تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۷۹۷ تن رسید.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.