اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 خرداد 1399 / کد مطلب: 14205 / نظرات: 0


اختلاف در نشست شورای شهر سبزوار بار دیگر حاشیه ساز شد


اختلاف در نشست شورای شهر سبزوار بار دیگر حاشیه ساز شد
یکصد و نود و هفتمین نشست شورای اسلامی شهر سبزوار نیز روز دوشنبه بر اثر تنش و اختلاف بین اعضا ناتمام ماند و به حاشیه کشیده شد.

رییس شورای اسلامی شهر سبزوار در حاشیه این نشست گفت: بررسی تقویم  فرهنگی سال ۹۹ شهر سبزوار یکی از دستور کارهای نشست امروز بود.

قربانعلی کلمیشی افزود: در این نشست رییس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای شهر سبزوار درخواست استعفای خود از این کمیسیون را مطرح کرد اما اعضای شورای شهر در پاسخ به این درخواست، برگزاری انتخابات زود هنگام هیأت رئیسه شورا را مطرح کردند.

وی ادامه داد: سه عضو شورای شهر با جنجال و هیاهو نظم جلسه را به هم زدند و با وجود تذکرات، نشست شورای شهر را ترک کرده و همراه با چهار عضو  دیگر شورای شهر با حضور در اتاق کمیسیون‌ها بطور غیر قانونی انتخابات زودهنگام برگزار کردند و هیات رئیسه جدید مشخص نمودند.

رییس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: براساس قانون، رییس و هیات رئیسه شورای شهر از سوی اعضا برای یک سال انتخاب می‌شوند و بر این اساس تاریخ برگزاری انتخابات هبات رئیسه جدید اول شهریور سال جاری خواهد بود.

در متنی که با امضای هفت عضو شورای اسلامی شهر سبزوار در فضای مجازی منتشر شده به دلایل برگزاری انتخابات زود هنگام هیات رئیسه جدید اشاره  شده است که اعمال اغراض شخصی در طرح‌ها و لوایح ارسالی به شورا و دخالت در امور اجرایی شهرداری در موضوعات گوناگون از جمله این موارد است.

همچنین مخدوش نمودن دفتر صورتجلسات رسمی شورا به منظور سوء استفاده و رسیدن به مقاصد شخصی، عدم شفافیت مالی و انضباط در هزینه‌ها، برخوردهای زننده در نشست‌های رسمی و علنی شورا از دیگر این موارد مطرح شده است.  

علاوه بر آن طرح ادعاهای بی پایه و اساس در باره موضوعات مختلف با هدف تشویش اذهان عمومی از طریق فضای مجازی، معطل ماندن لوایح ارسالی از سوی شهرداری، توجه نکردن به نظرات سایر اعضای شورا و عدم ابلاغ بودجه مصوب سال جاری شهرداری از دیگر موارد اعتراض اعضای معترض شورای شهر سبزوار عنوان شده است.

ابتدای  اردیبهشت سالجاری نیز نشست شورای شهر سبزوار در زمینه متمم بودجه ۹۸ شهرداری این شهر به علت اعتراض برخی اعضا با حواشی همراه شد و رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای شهر سبزوار در اعتراض به مفاد متمم بودجه ۹۸ شهرداری این شهر اقدام به آتش زدن این لایحه نمود.

همچنین رییس شورای اسلامی شهر سبزوار در نشست هفتم اردیبهشت در باره عمل نکردن به اولویت‌ها و برنامه های دوره چهار ساله به شهردار این شهر تذکر داده بود و  نشست شورا در  ۱۵ اردیبهشت با موضوع طرح سوال از شهردار این شهر مانند چند نشست قبلی با حاشیه‌هایی همراه شد و ناتمام ماند.

شورای اسلامی شهر سبزوار ۹ عضو دارد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.