اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 29 خرداد 1399 / کد مطلب: 14224 / نظرات: 0

نماینده سبزوار:


طرح ملی مسکن طبقات پایین جامعه را خانه‌دار می‌کند


طرح ملی مسکن طبقات پایین جامعه را خانه‌دار می‌کند
نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اقدام ملی مسکن به تنهایی توان رفع مشکلات مسکن را ندارد و در مناسب‌ترین شرایط دسترسی بخشی از طبقات پایین جامعه به خانه‌دار شدن را فراهم می‌کند.

علی اصغر عنابستانی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح های مسکن محرومان شهرستان سبزوار افزود: طرح اقدام ملی مسکن به نوعی تداوم ساخت خانه‌های مسکن مهر در سطحی دیگر است.
وی ادامه داد: در مجموع  هدف از اجرای دو طرح اقدام ملی مسکن و ساخت خانه‌های مسکن مهر تامین حداقل مسکن برای خانوارهای نیازمند است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اقدام ملی مسکن در سال پایانی دولت آغاز شده که بخش زیادی از بار این کار به دولت بعدی منتقل می‌شود.  
عنابستانی افزود: رفع مشکل مسکن و مقابله با گرانی سرسام آور آن، نیازمند تغییر نگاه و نگرش در این حوزه  است و باید با اجرای برنامه های مشخص هزینه تمام شده تولید مسکن را کاهش داد.
وی ادامه داد: باید مسکن از کالایی سرمایه ای به مصرفی تبدیل شود که مردم به منظور سود و سرمایه گذاری سراغ خرید مسکن نروند و صرفا برای مصرف، مسکن را خریداری کنند.
وی تصریح کرد: این تغییر نگاه و ساختار با حذف قیمت زمین از مسکن، کاهش عوارض ساخت، کنترل قیمت مصالح ساختمانی، طرح مالیات بر خانه های خالی و همچنین مالیات بر عایدی مسکن امکان پذیر است که مجلس یازدهم به این موارد ورود پیدا می کند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.