اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 1 تير 1399 / کد مطلب: 14227 / نظرات: 0

نماینده مجلس:


جلوگیری از فرار مالیاتی نیاز به داده‌های اطلاعاتی دارد


جلوگیری از فرار مالیاتی نیاز به داده‌های اطلاعاتی دارد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از فرار مالیاتی نیاز به داده‌های اطلاعاتی دارد اما اطلاعات دقیق و شفاف مالی از افراد متخلف و شرکت‌ها وجود ندارد.

بهروز محبی روز شنبه در نشست خبری افزود: در شرایط سخت اقتصادی و کارشکنی دشمنان که کشور با کسری بودجه روبرو است یکی از راهکارهای جایگزین و تامین این کسری، جلوگیری از فرار مالیاتی است.
وی ادامه داد: آمار مشخصی از فرارهای مالیاتی اشخاص و بخش ها موجود نیست و بانک‌های اطلاعاتی در این زمینه دچار نقصان است.

نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مالیات بر تولید کننده مد نظر نیست گفت: بیشترین سود در مسیر تولید تا توزیع نصیب واسطه گران و دلالان می‌شود و با اینکه این گروه بیشترین مالیات گریزی را دارند اطلاعات مشخصی از میزان ثروت و تراکنش‌های مالی آنها وجود ندارد.  
وی با بیان اینکه بانک‌های اطلاعاتی مبنای برنامه ریزی‌های مختلف است، افزود: برای نمونه بر اثر شیوع ویروس کرونا واحدهای تولیدی خسارت دیدند و دولت برای جبران بخشی از این خسارت‌ها پرداخت تسهیلات را مطرح کرده که نیاز به داده های اطلاعاتی دقیق احساس می‌شود.
محبی با اشاره به اولویت‌های کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اجرای بودجه نویسی متکی بر عدالت یکی از این موارد مهم است.
وی گفت: در شرایطی که کشور دچار مشکلات اقتصادی است و دشمنی غرب قوت گرفته مجلس یازدهم همسو با دولت است و خود را موظف به تعامل و همکاری با دولت می‌داند.  
این نماینده مجلس با قدردانی از عملکرد استاندار خراسان رضوی افزود:  طرح مثلث توسعه اقتصادی در قالب معین های اقتصادی رغبت بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در استان را بیشتر کرده و جهش اقتصادی خوبی شکل گرفته است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.