اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 تير 1399 / کد مطلب: 14237 / نظرات: 0

عنابستانی


ساخت واحدهای مسکونی ۲۵ متری ناشی از تفکر لیبرالی است


ساخت واحدهای مسکونی ۲۵ متری ناشی از تفکر لیبرالی است عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، ساخت واحدهای مسکونی ۲۵ متری را ناشی از تفکر لیبرالیسم دانست و گفت: وضعیت بحرانی فعلی حوزه مسکن نتیجه ۷ سال بی تفاوتی آخوندی نسبت به ساخت مسکن است و دستگاه قضا باید او را محاکمه کند.

علی اصغر عنابستانی ساخت واحدهای مسکونی 25 متری را توهین و جسارت به مردم ایران دانست و گفت: ساخت این واحدها ناشی از تفکر لیبرالیسم است و عواقب و مشکلات فراوان اجتماعی را در پی خواهد داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ساخت واحدهای مسکونی با متراژ پایین متناسب با ظرفیت‌های کشور نیست، افزود: وقتی به سمت خانه‌های 25 متری می رویم یعنی داریم تسلیم می‌شویم زیرا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ما در حوزه مسکن بسیار بالا است و می‌توانیم وضعیت مسکن را سامان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی بحث مسکن نیاز به یک بسته کامل دارد، افزود: تولید مسکن در کشور باید تبدیل به یک اراده عام شود و باید همه شرایط را برای تولید انبوه مسکن فراهم و قیمت زمین را از مسکن حذف کرد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین در مجلس یازدهم، یادآور شد: تا جایی که امکان دارد باید عوارض ساخت مسکن به ویژه عوارضی که شهرداری‌ها می‌گیرند را کاهش و مصالح ساختمانی را در اختیار ساخت مسکن قرار داد و به عبارتی یارانه به تامین مصالح ساختمانی برای مسکن اختصاص و قیمت تمام شده مصالح را کاهش دهیم.

وی افزود: باید کف مسکنی را تعیین کرد و دولت را موظف کنیم که کف مسکن را در اختیار هر خانواده ایرانی قرار دهد البته هر کس بر مبنای درآمد و تلاش خود می‌تواند وضعیت مسکن خود را بهبود بخشد.

عنابستانی با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد موضوع مسکن از کالای مصرفی تبدیل به کالای سرمایه‌ای شود، تصریح کرد: متاسفانه مسکن امروز کالای سرمایه‌ای است که دستمایه دلال‌بازی، واسطه‌گری و سود شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه کسی که وارد حوزه مسکن می‌شود تنها باید برای مصرف مسکن بسازد، گفت: کسی نباید در این حوزه دلالی کند البته دریافت مالیات از خانه‌های خالی و زمین باید مورد توجه قرار گیرد و باید به گونه‌ای اقدام کرد که دلال بازی و خرید و فروش مسکن نه تنها سود نداشته بلکه ضرر هم داشته باشد؛ به عنوان مثال در کشور کره جنوبی مالیات ساختمانی که به مدت سه سال خالی است به حدی بالا است که نگه داشتن آن صرفه اقتصادی ندارد و باید آن را به دولت واگذار کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس آمارها در ایران 2 میلیون و 600 هزار خانه خالی داریم که هیچ کس به آن توجه نمی‌کند بنابراین باید بسته کاملی برای بخش مسکن تهیه و نسبت به رونق بخشی ساخت و ساز و تامین مسکن برای کف مورد نیاز جامعه اقدام کرد تا بتوان مسکن را از کالای سرمایه‌ای به کالای مصرفی تبدیل کرد و قیمت مسکن رشد حباب‌دار غیرضروری نداشته باشد؛ به طور قطع اگر کاری در این حوزه انجام ندهیم تامین مسکن برای مردم تبدیل به رویا می‌شود.

وی یادآور شد: متاسفانه از سال 90 به بعد با گران شدن مسکن، عدم دسترسی مناسب مردم به آن و افزایش مشکلات اقتصادی مواجه شدیم که به تبع آن آمارهای آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و اختلافات خانوادگی افزایش و نرخ ازدواج و باروری کاهش یافته و دولت نتوانسته به موضوع تامین مسکن خانوارها به عنوان حداقل نیاز آنها توجه جدی داشته باشد و همین امر دامنه اختلافات خانوادگی و طلاق را افزایش داده است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین در مجلس یازدهم تصریح کرد: طبیعی است وقتی وزیری افتخار می‌کند که در طول 7 سال حتی یک مسکن نساخته است و هیچ کس هم با او برخورد نمی‌کند باید شاهد وضعیت فعلی آشفته بازار مسکن باشیم.

عنابستانی تصریح کرد: امروز قوه قضائیه باید با جدیت و قوت با وزیر سابق راه و شهرسازی؛ آقای آخوندی که با افتخار اعلام کرد در طول دوران فعالیتم حتی یک مسکن نساخته‌ام برخورد کند و او را پای میز محاکمه بکشاند زیرا وضعیت بحرانی فعلی مسکن نتیجه 7 سال بی تفاوتی ایشان نسبت به ساخت مسکن است و قوه قضائیه امروز باید او را محاکمه کند تا سایر مسئولان بدانند اگر در مسئولیتی هستند باید پاسخگو باشند نه اینکه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وضعیت اسفناک حوزه مسکن ناشی از 7 سال رکود در حوزه مسکن است که به دست آقای آخوندی و با حمایت آقای روحانی انجام شده هر چند رئیس جمهور فهمید اشتباه کرده اما دیر به این موضوع رسید و به صورت جدی می‌طلبد قوه قضائیه با عامل آشفته بازار حوزه مسکن یعنی عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی برخورد کند زیرا حتی گام کوچکی برای بهبود وضعیت حوزه مسکن برنداشت./ خانه ملت 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.