اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 28 تير 1399 / کد مطلب: 14272 / نظرات: 0

نماینده سبزوار:


هیچ امتیاز ویژه‌ای در قرارداد ایران و چین وجود ندارد


هیچ امتیاز ویژه‌ای در قرارداد ایران و چین وجود ندارد نماینده مردم شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع قرارداد میان ایران و چین هیچ امتیاز ویژه‌ای به آن کشور داده نشده لذا ادعای اجاره بخشی از خاک ایران به چین نیز کذب محض است.

علی اصغر عنابستانی به مذاکرات میان ایران و چین پیرامون قرارداد همکاریهای ۲۵ ساله اشاره و بیان کرد: در این چارچوب چین متعهد شده در قبال خرید نفت از ایران علاوه بر انتقال دانش به کشورمان، در بخشهای مختلف مورد نیاز ایران اقدام به سرمایه‌گذاری کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب این قرارداد هیچ امتیاز ویژه‌ای به جمهوری خلق چین نداده و نخواهد داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عقد چنین قراردادی در شرایط سخت اقتصادی و تحریمهای کنونی، اتفاقی خوب برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: چین بر خلاف قدرتهای خائن غربی مساله‌ای را بر ما تحمیل نکرده است.

عنابستانی افزود: بر این اساس با نظرداشت جمیع جهات، کشور چین شریک راهبردی مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: البته موضوع قرارداد همکاری درازمدت با چین هنوز در حد تفاهم‌نامه راهبردی و کلیات مطرح است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بر این اساس آنچه با عنوان قرارداد همکاری ۲۵ ساله میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین از آن یاد می‌شود، هنوز فاقد ضمانت اجرایی بوده و بالطبع برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه نشده است.

تلویزیون مرکزی چین نیز امروز ۲۸ تیر ماه با پخش گزارشی تحلیلی، برنامه جامع همکاریهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین را محصول و معلول فشارهای حداکثری و تحریمهای آمریکا علیه ایران توصیف و تاکید کرد که همکاری تهران و پکن، یکجانبه‌گرایی آمریکا را در جهان به چالش کشیده است.

به گزارش ایرنا، در پی تصویب پیش‌نویس سند همکاریهای ۲۵ ساله ایران و چین در هیات دولت جمهوری اسلامی ایران، هجمه‌ها بر علیه این سند همکاری با پیشتازی رسانه‌های غربی آغاز شده است. در همین راستا آمریکا که ظرف سالهای اخیر از هیچ فشار و تحریمی علیه ملت ایران کوتاهی نکرده است،از طریق وزارت خارجه خود از تعابیری منفی و کذب برای تحریک افکار عمومی علیه همکاری درازمدت ایران و چین استفاده کرد. حجم محتوای تخریبی منتشره از سوی رسانه‌های غربی در خصوص سند همکاریهای ۲۵ ساله ایران و چین حاکی از نگرانی عمیق آنها در مورد شکست سیاست حداکثری و تحریمهای استکبار جهانی و در راس آن آمریکا، علیه ایران است./ایرنا



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.