اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 14 مرداد 1399 / کد مطلب: 14313 / نظرات: 0


کتاب سخنوران سبزوار رونمایی شد


کتاب سخنوران سبزوار رونمایی شد آیین رونمایی از کتاب "سخنوران سبزوار" شامگاه دوشنبه با حضور مسوولان سبزواری در خانه تاریخی ترشیزی این شهر برگزار شد.

رییس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار در آیین رونمایی از کتاب "سخنوران سبزوار" گفت: کتاب سخنوران سبزوار شرح حال شاعران، نویسندگان و سخنوران سبزوار دوره معاصر را در بر می گیرد.
مهدی مقصودی افزود: این کتاب به وسیله استاد حسن مروجی تالیف و جمع آوری شده است و وی در سالهای گذشته نیز  کتاب "تذکره سخنوران بیهق" را نوشته بود.
وی ادامه داد: کتاب تذکره سخنوران بیهق نیز در بردارنده شرح حال شاعران و نویسندگان سبزواری تا قبل از دوره معاصر است.  
رییس کمیسیون فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: در مجموع دو کتاب "سخنوران سبزوار" و "تذکره سخنوران بیهق" منابع ارزشمندی درباره نویسندگان و شاعران شهرستان سبزوار در دوره‌های مختلف تاریخی است.
مقصودی افزود: شورای اسلامی دوره چهارم شهر سبزوار در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی و حمایت و معرفی آثار هنرمندان سبزواری طرحی مصوب کرد که ۱۰۰ جلد کتاب از آثار هنرمندان سبزواری را خریداری و به مراکز فرهنگی و هنری اهدا کند.
وی با اشاره به این که رونمایی از کتاب درباره نویسندگان سبزواری پاسداشت مفاخر علم و ادب است ادامه داد: شورای شهر حامی فعالیت های فرهنگی و هنری است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.