اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 15 مرداد 1399 / کد مطلب: 14314 / نظرات: 0


سه حفار غیر مجاز در سبزوار به حبس محکوم شدند


سه حفار غیر مجاز در سبزوار به حبس محکوم شدند
فرمانده یگان‌حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی‌ خراسان‌رضوی از محکومیت سه حفار غیر مجاز در سبزوار به تحمل حبس خبر داد.

سرهنگ محمدعلی مدیر افزود: این حفاران غیرمجاز در یکی از محوطه‌های تاریخی شهرستان سبزوار در حال حفاری بودند که با هماهنگی این یگان و پاسگاه انتظامی محل دستگیر شدند.

وی ادامه داد: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده به دستگاه قضایی معرفی و به تحمل حبس محکوم شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی‌ خراسان‌رضوی گفت: از این مجرمان یک دستگاه فلزیاب نیز کشف شده بود که برابر دادنامه صادره به نفع وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی ضبط و به زودی تحویل این اداره خواهد شد.

مدیر افزود: برابر قانون، ساخت، خرید، فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و متخلفان از قانون به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: از تمامی مردم خواهش می کنیم در صورت مشاهده هرگونه استفاده از دستگاه‌های فلزیاب مراتب را به اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستانهای استان یا پلیس ۱۱۰ یا ستاد فرماندهی یگان حفاظت استان به شماره ۰۵۱۳۲۲۲۲۸۱۰ اطلاع دهند.

شهرستان سبزوار در فاصله ۲۴۲ کیلومتری مشهد قرار دارد.

استان خراسان رضوی هم اکنون بیش از هزار و ۷۰۰ اثر ، بنا، محوطه تاریخی و فرهنگی در فهرست آثار منقول، غیر منقول و معنوی ملی دارد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.